با این که بر اساس تحقیقات، توجه به سلامت روان کارمندان در بازده کسب‌وکارها مؤثر است هنوز بسیاری از مدیران از همدلی با کارمندان‌شان واهمه دارند

«همدلی» شاه‌کلید هم‌افزایی در کار

7 مسیر کسب درآمد برای تعطیلات تابستانی نوجوان‌ ها

پولسازی در تعطیلات تابستانی

تعطیلات سه ماه تابستان و فراغت از تحصیل فرصت بسیار خوبی برای کسب تجربه‌های جدید در کنار استراحت است. اگر از آن دست نوجوان‌هایی هستید که دوست دارید درآمدزایی کنید، تعطیلات تابستان بهترین موقعیت برای راه‌انداختن کسب‌وکار است.
کد خبر: ۱۳۲۰۷۱۲

شاید حتی بیشتر از مقدار پولی که از این راه به دست می‌آورید، تجربه‌هایی کسب کنید که در تمام مسیر زندگی به کارتان بیاید. بسیاری از افراد ثروتمند و شناخته شده دنیا از جمله ثروتمندترین مرد دنیا یعنی ایلان ماسک، کسب‌وکارشان را پیش از رسیدن به 18 سالگی راه‌انداخته بودند.

ایلان ماسک زمانی که فقط 12 سال داشت یک بازی ویدئویی فضایی ساخت و فروخت. ریچارد برانسون، بنیانگذار و مدیرعامل هلدینگ بین‌المللی ویرجین، در کتابی که در مورد تلاش‌هایش برای راه‌اندازی کسب‌ و کار نوشته است، می‌گوید: «اگر تلاش‌ها و شکست‌های کوچک دوران نوجوانی‌ام برای به راه‌انداختن کسب‌وکارم اتفاق نمی‌افتادند، هیچ وقت دنیای موفقیت در برابرم ظاهر نمی‌شد.» اگر شما هم دوست دارید تابستان پیش رو را به تابستانی متفاوت و پرتجربه تبدیل کنید، بهتر است نگاهی به فهرست شغل‌های پیشنهادی جام‌جم داشته باشید. شاید بتوانید از میان آنها ایده‌ای را که با سلیقه و توانمندی‌هایتان همخوانی بیشتری دارد، بیابید و کسب‌وکارتان را راه‌بیندازید.

بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی

اگر تسلط خوبی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام دارید، می‌توانید به شرکت‌هایی که اعضای خانواده‌تان در آنها کار می‌کنند یا احیانا افرادی که در خانواده‌تان خودشان کارآفرین هستند و کسب‌وکاری دارند، یا حتی فروشگاه‌های محلی اطراف خانه مثل فست‌فود، سوپرمارکت، خشکشویی و... پیشنهاد بدهید که از مهارت‌هایتان برای بازاریابی دیجیتال و رونق کسب‌وکارشان با استفاده از ظرفیت‌های اینستاگرام‌ بهره‌ ببرند.

فروش نوشیدنی‌های خنک و شیرینی‌های خانگی

فروش نوشیدنی‌های خنک جذاب و رنگارنگ یکی از کسب‌وکارهای موقت تابستانی‌ است که همیشه موفق است؛ کمتر عابرپیاده‌ای در هوای داغ تابستان می‌تواند در برابر نوشیدنی‌های خنکی که یک نوجوان خوش سلیقه به شکل مرتب و تمیز برایشان مهیا کرده‌است و بوی خوش شیرینی خانگی مقاومت کند. البته امسال شرایط به دلیل شیوع کرونا کمی متفاوت است و ممکن است خوراکی‌های بسته‌بندی نشده خیلی با استقبال روبه‌رو نشوند. پس با در نظر گرفتن اصول بهداشتی می‌توانید درآمد خوبی از این مسیر کسب کنید.

دوختن ماسک پارچه‌ای

شیوع کووید 19 یک عادت جدید به سبک زندگی همه ما اضافه کرده است؛ استفاده از ماسک‌های تنفسی برای جلوگیری از انتشار ویروس.

از آنجا که معلوم نیست این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت یکی از ایده‌های خوب برای کسب درآمد می‌تواند دوخت و فروش ماسک‌های تنفسی خاص و فانتزی باشد.

ماسک‌هایی با لوگوی تیم‌های ورزشی محبوب، یا رنگبندی و طراحی‌های شخصی‌سازی شده برای سلیقه‌های مختلف می‌تواند درآمدزایی خوبی برایتان به همراه داشته باشد.

طراحی لباس با روش رنگرزی گرهی

در یک‌سال اخیر، روش رنگرزی گرهی (Tie-dye Fashion) روی لباس‌های ساده یا حتی قدیمی در فضای مجازی بسیار داغ شد. اگر آشنایی زیادی با این روش ندارید می‌توانید ویدئوهای آموزشی متعددی در این رابطه در فضای مجازی مشاهده کنید.

با این روش می‌توانید تی‌شرت‌ها و سوئیشرت‌های ساده و ارزان قیمت را به لباس‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های جذاب تبدیل کنید و آنها را بفروشید. اولین فردی که در دوران قرنطینه با استفاده از این روش لباس رنگ کرد، هر سوئیشرت را 35 دلار در فضای مجازی فروخت. فراموش نکنید از مراحل کار خود کلیپ‌های کوتاه و جالبی تهیه کنید که برای مخاطبانتان جذابیت بیشتری ایجاد کنید.

آموزش دادن

اگر در درس‌هایی مانند ریاضی و فیزیک یا زبان‌های خارجی قوی هستید یا حتی مهارت‌های خاص مانند نقاشی، خوشنویسی و موسیقی تبحر دارید، می‌توانید از اوقات فراغتتان برای آموزش به هم‌کلاسی‌ها یا دوستان و هم‌محله‌ای‌هایتان استفاده کنید. آموزش دادن علاوه بر ایجاد درآمد، موجب عمیق‌تر شدنتان در موارد آموزشی و همچنین قوی شدن مهارت‌های گفتاری و ارائه مطلب در شما خواهد شد. بنابراین توانمندی‌های جدیدی را به دایره مهارت‌هایتان اضافه می‌کند.

داستان‌نویسی و داستان مصور (کمیک‌ استریپ)

تخیلات و رویاهای شما منحصر به شما هستند، بنابراین داستان‌هایی که می‌تواند در خیال‌پردازی‌های شما شکل بگیرد نیز می‌تواند دنیای جدیدی را خلق کند. اگر ذهن خلاقی دارید می‌توانید داستان‌های خودتان را بنویسید، اگر مهارت خوبی در نقاشی با دست یا تصویر پردازی با نرم‌افزارهای گرافیکی داشته باشید می‌توانید داستان‌های مصور با شخصیت‌های ساختگی خودتان تولید کنید و کتاب‌هایتان را به دوستان یا اعضای خانواده بفروشید. حتی اگر فکر می‌کنید که کتاب‌تان پختگی لازم برای انتشار را دارد می‌توانید با ناشرهای رسمی کتاب‌های کودک و نوجوان یا مجلات از طریق ایمیل مکاتبه کنید.

ساخت زیورآلات

درست کردن دستبندهای مهره‌ای و نخی در عین سادگی، حس خوب ساختن را برایتان ایجاد می‌کند. می‌توانید با کمک ویدئوهای آموزشی موجود در فضای مجازی روش‌های مختلف برای ساخت زیورآلات دستساز مختلف را یاد بگیرید و با ابزارهای ساده‌ای مانند نخ و مهره‌های رنگی، طیف گسترده‌ای از زیورآلات را متناسب با سلیقه هم‌سن و سال‌هایتان تولید کنید و به دوستانتان یا در فضای مجازی بفروشید.

عسل اخویان طهرانی - دانش / روزنامه جام جم

برگرفته از : INC

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها