سازمان جهانی بهداشت هشدار داد؛

شیوع گسترده سویه هندی کرونا در اروپا

پس از اعلام سازمان بهداشت انگلیس از شیوع بی سابقه گونه هندی ویروس جهش یافته کرونا موسوم به دلتا در این کشور، اکنون مقامات بهداشتی فرانسه نیز از ثبت ۳۱ مورد ابتلا به این نوع ویروس جهش یافته در استان لاند (واقع در جنوب غربی این کشور) خبر دادند.
کد خبر: ۱۳۱۹۳۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، شیوع ویروس کرونا از نوع دلتا در فرانسه موجی از بیم و نگرانی را در این کشور برانگیخته است.

به نوشته لوفیگارو، آژانس بهداشت منطقه ای فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد، افزون بر ثبت ۲ مورد ویروس کرونای دلتا در استان لاند (واقع در جنوب غربی این کشور) در ۲ ژوئن(۱۲ خرداد)، در حال حاضر ۲۹ مورد جدید ابتلا به این نوع ویروس جهش یافته در این استان شناسایی شده است.

این آژانس منطقه ای همچنین افزود: ردیابی زنجیره های آلودگی به ویروس کرونای دلتا همچنان در حال انجام است.

ویروس کرونای «دلتا» یا بی-۱. ۶۱۷. ۲ همان ویروس جهش یافته و بسیار مسری است که برای اولین بار در هند شناسایی شد.

لوفیگارو تصریح کرد: مقامات بهداشتی فرانسه همچنین از احتمال شناسایی حدود ۲۰ مورد دیگر ابتلا به این نوع ویروس جهش یافته خبر داده اند.

فرانسه با بیش از ۵ میلیون و ۷۰۷ هزار مورد ابتلا به کووید ۱۹ و بیش از ۱۰۹ هزار نفر جانباخته ناشی از آن در جایگاه چهارم جهان و رتبه نخست اروپا قرار دارد.

سازمان بهداشت انگلیس نیز روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور ۵ هزار و ۲۷۴ نفر افزایش یافت که بالاترین رقم از ۲۶ ماه مارس میلادی تاکنون است.

این سازمان افزود: بیمارانی که به ویروس کرونا از نوع دلتا مبتلا شده‌اند با خطر بیشتری هنگام بستری شدن مواجه هستند. با غالب شدن این ویروس در سرتاسر انگلیس، همه باید احتیاط بیشتری بکنند.

سازمان جهانی بهداشت در هفته جاری با هدف جلوگیری از انگ زدن به کشورهایی که انواع جهش یافته ویروس کرونا در آنجا شناسایی شده، تصمیم گرفت تا بجای اسامی پیشین از حروف الفبای یونانی برای نامگذاری ویروس‌ها استفاده کند.

براین اساس نام ویروس B.۱.۱.۷ که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد، «آلفا» و ویروس B.۱.۳۵۱ که برای اولین بار در آفریقای جنوبی دیده شد «بتا» خوانده می شود. P.۱ هم «گاما» و B.۱.۶۱۷.۲ هند هم «دلتا» نامگذاری می شود. دیگر سویه های شناسایی شده به همین ترتیب و براساس حروف الفبای یونانی نامگذاری می شود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها