سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تاکنون واکسن کرونا هیچ عارضه‌ای در این استان برای دریافت کنندگان نداشته است.
کد خبر: ۱۳۱۹۱۰۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بابایی  با اشاره به   شایعات و برخی گزارش‌ها درخصوص عوارض واکسن کرونا در فضای مجازی گفت: تاکنون  بیش از ۱۱۲ هزار نفر در استان البرز علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند که هیچ کدام از آنان عارضه‌ای نداشته اند.

بابایی افزود: اکنون واکسیناسیون در استان البرز با استقبال گسترده مردم همراه است و روند اجرای کار نیز به خوبی پیش می‌رود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این که مدافعان سلامت به عنوان پیشقراولان مبارزه با کرونا دراولین مراحل واکسیناسیون قرار گرفتند، گفت: تمام کسانی که واکسن دریافت کرده اند در سلامت کامل به سر می‌برند و هیچ عارضه‌ای از ناحیه واکسیناسیون گزارش نشده است.

او به وضعیت ابتلا به کرونا در استان اشاره کرد و افزود: روند ابتلا به کووید ۱۹ طی هفته جاری با شیب ملایم کاهش یافته، اما این روند کاهشی قابل قبول نیست.

بابایی با بیان اینذکه روند کاهشی ابتلا به کووید ۱۹ به منزله پایان انتقال و انتشار ویروس کرونا نیست گفت: که مردم همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این که اکنون روزانه حدود یک هزار و۵۰۰ بیمار سرپایی کووید ۱۹ به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه می‌کنند افزود: اگرچه این تعداد به نسبت اردیبهشت ماه امسال به نصف رسیده، اما باز هم تعداد بالا است و باید به نزدیک صفر برسد.

بابایی گفت: بی توجهی بهدستورالعمل‌های بهداشتی تا زمان قطعی تکمیل زنجیره واکسیناسیون همچنان خطرناک بوده و احتمال شیوع موج‌های بعدی را در پی دارد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: اکنون روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ ماموریت برای انتقال بیماران کووید ۱۹ توسط آمبولانس‌های اورژانس البرز انجام می‌شود که نسبت به اردیبهشت ماه امسال به یک سوم کاهش یافته است.

او گفت: هنوز وضعیت استان البرز عادی نیست و مردم باید فاصله اجتماعی، ضدعفونی دست‌ها و استفاده از ماسک را در اولویت خود قرار دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها