هفته بیست و چهارم لیگ‌برتر آغاز شد استقلال به قلعه‌نویی رسید، پرسپولیس به کرمان رفت

جمعه سرخابی

مدیرعامل باشگاه شهرخودرو در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

نزدیک بود کل فوتبال ایران معلق شود / ادامه کار مهدی رحمتی؛ بدون دغدغه

اسفند ماه سال گذشته بود که مدیریت باشگاه شهرخودرو به هیات فوتبال خراسان رضوی واگذار شد. پیش از آن اتفاقات عجیبی همانند دستگیری مدیرعامل سابق این تیم به گوش می رسید.
کد خبر: ۱۳۱۸۸۲۸

به گزارش جام جم آنلاین ، به دلیل پاره ای از اتهامات مدیرعامل سابق این تیم تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و یک شرکت و یک سازمان نیز از این تیم شکایت کردند.

باشگاه شهرخودرو که تا سال ۱۳۹۷ با نام «پدیده مشهد» در لیگ برتر ایران حضور داشت، سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد. این تیم در فصل جاری به دلیل بدهی‌های انباشته، با مشکلاتی مانند «ممانعت آستان قدس رضوی از حضور این تیم در ورزشگاه امام رضا» و «نداشتن بودجه برای پرداخت هزینه تست کرونای بازیکنان و مربیان» مواجه شد. بعد از انتصاب مسعود معمایی به عنوان مدیرعامل باشگاه نیز همچنان مشکلاتی وجود داشت و هیات فوتبال خراسان رضوی اعلام کرد که حکم مدیرعاملی او اعتبار ندارد.

در این رابطه مسعود معمایی به جام جم آنلاین گفت: سناریوی جعل سند در باشگاه شهر خودرو حتی باعث گمراه شدن مقام قضایی شد و در نامه ای به فدراسیون فوتبال اعلام شد تا زمانی که مشکلات حل نشود این باشگاه در اختیار هیات فوتبال استان خراسان رضوی است.

وی گفت: ما در این شرایط بررسی های لازم را انجام دادیم و حتی پیگیری های قانونی و مراحل مربوط به پیگیری های آن نیز محقق شد. در نهایت به اینجا رسیدیم که اصلا چیزی نبوده که منجر به این شود دادستانی آن نامه را بنویسد.

معمایی افزود: با این حال ما باز هم صبر کردیم و نخواستیم دخالت چندانی در این موضوع داشته باشیم. در واقع از جوسازی دوری کردیم چرا که از شان نام شهر خودرو به دور است. تیم سال گذشته در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و این موضوعات اگر به گوش مسئولان فوتبال آسیا برسد برای تیم مشکل سازی می شود.

مدیرعامل شهرخودرو گفت: مسئولان فوتبال آسیا در حالت عادی هم به دنبال این هستند که برای تیم های ایرانی مشکل سازی کنند. در هر حال این اتفاق ممکن بود به اینجا برسد که فوتبال ما معلق شود. ما به دلیل اینکه واقعا نمی خواستیم برای فوتبال این کشور مشکل سازی شود سکوت کردیم.

وی اذعان داشت: بررسی های حقوقی نشان داد اتفاقی که در رابطه با تیم شهرخودرو افتاد هیچ محفل حقوقی و قانونی نداشته است. ما شکایات خود را انجام دادیم و فکر می کنم 10 روز آینده بتوانیم تیم را مجددا تحویل بگیریم.

معمایی یادآور شد: هفته گذشته نیز اعلام کردند تیم را پس می دهیم اما شرط گذاری کردند. تصمیم ما بر این است که قاطعانه تیم را پس بگیریم. حتی اجازه نمی دهیم که اسم تیم عوض شود. دادستانی فقط به هیات فوتبال خراسان رضوی اعلام کرده بود که تا اطلاع ثانوی مدیریت تیم در دست شما باشد نه چیز دیگر.

وی تاکید کرد: هیات فوتبال اصلا حق تیمداری ندارد و فدراسیون این موضوع را ابلاغ کرده است مگر اینکه شرایط خاصی وجود داشته باشد که در برخی استان ها این اتفاق قبلا رخ داده است. برای تیم شهرخودرو اصلا شرایط خاصی وجود نداشته است و برای آن سناریو تعریف کرده اند.

معمایی بیان داشت: خوشبختانه اکنون کار به خوبی پیش می رود و هفته آینده تیم را تحویل خواهیم گرفت. اصل برنامه ریزی ما هم بر این اساس است که بتوانیم آرامش را برای کادر فنی جهت ادامه فعالیت به وجود بیاوریم. به هیچ عنوان نمی خواهیم احتمال صعود برای این تیم وجود داشته باشد.

وی گفت: برای فصل آینده نیز تمهیدات بهتری در نظر می گیریم. هدف ما این است که از مسئولان شهر کمک بگیریم.

این مقام مسئول در رابطه با وضعیت سرمربی این تیم یعنی مهدی رحمتی گفت: مهدی رحمتی نتایج خوبی را با تیم کسب کرد و از ایشان راضی هستیم. ما به دنبال این موضوع هستیم که رحمتی و کادرش بدون دغدغه به کار خود ادامه بدهند. باید مشکلات تیم به هر شکل ممکن حل شود. برخی آقایان کارهای زیادی کردند و حالا خودشان را کنار کشیده اند. مهدی رحمتی تنها مانده است و باید به او کمک کنیم. باید پشتوانه خوبی برای او ایجاد کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها