استاندار کرمان گفت:جشنواره‌هایی همانند موسیقی نواحی نقطه پیوند بین‌قومی و مناطق و تحکیم هویتی در ایران می‌تواند ایجاد کند.
کد خبر: ۱۳۱۸۷۶۳
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛علی زینی‌وند،در جلسه ستاد برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور معاون وزیر ارشاد عنوان کرد: کرمان یکی از استان‌های است که سهم مهمی در هویت فرهنگی و هنری دارد و از ظرفیت‌های خود برای معرفی فرهنگ غنی ایران استفاده می‌کند.

وی با اشاره به ماندگار شدن جشنواره موسیقی نواحی ایران طی دو سال آینده در استان کرمان، خواستار تثبیت دبیرخانه دائمی جشنواره در کرمان شد و تصریح کرد: هرگونه امکانات و ابزار کاری که برای این مسئله نیاز باشد به نحو احسن فراهم می‌کنیم.

استاندار کرمان، برگزاری جشنواره‌هایی چون موسیقی نواحی را نقطه پیوند بین‌قومی و مناطق و یک تحکیم هویتی در ایران توصیف کرد و افزود: برگزاری این جشنواره‌ها، مجموع واقعیت‌های این کشور زیبا و متنوع در فرهنگ‌ها و خرد فرهنگ ها را که فرهنگ عظیم و محکم ایرانی اسلامی را شکل داده‌اند، نشان می‌دهد.

استاندار کرمان ابراز داشت: حوزه فرهنگ و هنر، حوزه تخصصی و ظریف است که دستوری و تحکمی نیست. کرمان زمینه فرهنگی و هنری و علمی موسیقی نواحی را دارد.

 تهیه متن اُپرای عروسکی خواجوی کرمانی

حسینی،معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست عنوان کرد: میزان الهام بخشی موسیقی نواحی برای آفرینش‌های جدید در موسیقی نواحی غافل مانده بود.

وی ابراز داشت: موسیقی نواحی می‌تواند پیوند عمیقی بین اقوام و اقلیم‌های متعدد ایران ایجاد کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از تهیه متن اُپرای عروسکی خواجوی کرمانی خبر داد و گفت: آهنگسازی کار نیز انجام شده و اکنون به مرحله ساخت عروسک و تمرین‌ها رسیده است.

محمد علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با اعلام اینکه چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران 29 مهر تا 2 آبان ماه در کرمان برگزار خواهد شد، گفت: با تفاهم‌نامه منعقد شده، جشنواره موسیقی نواحی 1400 و 1401 در کرمان برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: محل برگزاری جشنواره و شیوه برگزاری به دلیل بیماری کرونا به صورت آنلاین و با حداقل مهمان‌ها خواهد بود.

وحدت، موضوع جشنواره موسیقی نواحی

مرآتی، دبیر تخصصی جشنواره نیز بیان کرد: جشنواره بنا بر حساسیت‌هایی که در ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه موسیقی نواحی وجود دارد به صورت غیر رقابتی برگزار می‌گردد.

وی موضوع چهاردهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران را وحدت در کثرت موسیقایی اقوام ایرانی  اعلام کرد که در قالب‌های سنت، اصالت و آفرینش‌های درون قوی و بین قومی برگزار می‌شود.

دبیر تخصصی جشنواره موسیقی نواحی ایران همچنین از برگزاری این دوره در دو قسمت اجرای صحنه‌ای و مقالات پژوهشی خبر داد که ثبت‌نام از طریق سامانه انجمن موسیقی صورت می‌گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها