یک زن هنگ کنگی رکورد سریعترین صعود یک زن به قله اورست را شکست.
کد خبر: ۱۳۱۸۴۷۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یک زن هنگ کنگی رکورد سریعترین صعود یک زن به قله اورست را شکست.
تسانگ یین هانگ (Tsang Yin-hung) که یک معلم است در مدت ۲۵ ساعت و ۵۰ دقیقه به قله اورست صعود کرد.

هانگ پس از این صعود گفت: من احساس آرامش و خوشحالی می‌کنم، زیرا من ۴ سال بود که درباره این موضوع با دوستان و دانش آموزان خود صحبت می‌کردم. اگر شما هدف خود را بالاتر قرار دهید می‌توانید به آن دست پیدا کنید.

وی افزود: زمانی که ما به ارتفاع ۸۵۰۰ متری رسیدیم هیچ سنگی وجود نداشت و گزارش آب و هوا خوب بود و ما به حرکت خود ادامه دادیم، اما زمانی که به ارتفاع ۸۷۳۰ متری رسیدیم کمتر از ۱۰۰ متر ما قله را دیدیم. هوا طوفانی شد و ما مجبور شدیم که اندکی به پایین بازگردیم.

او گفت: من نمی‌خواستم که جان اعضای تیم خود را به خطر بیندازم بنابراین ما به پناهگاه بازگشتیم و باید بگویم که شرایط آب و هوایی خارج از پیش بینی است؛ بنابراین ما برای دومین بار تلاش کردیم.

هانگ گفت: من در سرزمین اصلی چین به دنیا آمده ام. زمانی که ۱۰ ساله بودم به هنگ کنگ رفتم. خانواده ما فقیر بود و درآمد زیادی نداشت. من تصمیم گرفتم که ورزش کنم. من در کوهستان می‌دویدم. بسکتبال و ورزش‌های معمول را بازی می‌کردم.

او گفت: به نظرم برای رسیدن به یک رکورد به سه عامل نیاز است. اول از همه قدرت درونی شما مهم است. دوم کار تیمی مهم است و سوم شانس مهم است و البته باید بگویم که قدرت فیزیکی شما هم مهم است. این سه عامل مهم هستند. اگر این سه عامل وجود داشته باشد همه چیز آسان خواهد بود.

گفتنی است رکورد سریع‌ترین صعود یک زن به قله اورست پیشتر در اختیار یک زن نپالی به نام فونجو جانگو لاما (Phunjo Jhangmu Lama) بود. او این قله را در مدت ۳۹ ساعت و ۶ دقیقه در سال ۲۰۱۷ فتح کرد.

رکورد سریعترین صعود یک مرد هم در اختیار یک لاکپا گیلو (Lakpa Gelu) یک مرد نپالی است که این قله را در مدت زمان ۱۰ ساعت و ۵۶ دقیقه و ۴۶ ثانیه در سال ۲۰۰۳ فتح کرده است.
 
تعداد بازدید : 62
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها