استانداریزد گفت : یکی از رویکردهای لازم الاجرا جهت پوشش دهی بسیاری از مسائل مرتبط با خانواده زندانیان ، توانمندسازی آن ها از طریق فعالیت های اقتصادی است .
کد خبر: ۱۳۱۷۸۰۷

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، محمد طالبی در مراسم روز ملی حمایت از خانواده زندانیان اظهارداشت : توانمندسازی خانواده زندانیان؛ یکی از مهمترین راهبردهای استان برای مرتفع کردن مشکلات آنها است و باتوجه به اینکه بسیاری از این خانواده ها امکان اشتغال را دارند، فراهم سازی بستر اشتغال آن ها و تعریف اقدامات و برنامه هایی در این راستا، بسیاری از دغدغه های ما در رابطه با این خانواده ها را برطرف می کند.

وی موضوع رسیدگی به خانواده های زندانیان را جزئی از اولویت های استان دانست و و افزود: این رسیدگی و حمایت ها باید به نوعی باشد که از بسیاری از آسیب ها و مشکلاتی که می تواند دامن گیر این خانواده ها باشد، جلوگیری کند.

طالبی با اشاره به ضرورت همراهی و همکاری همه دستگاه های مسئول و خیرین جهت کاهش این آسیب ها و مشکلاتی که ناخواسته گریبان گیر جامعه شده گفت: باور بنده این است که در زندانی شدن افراد، همه جامعه و کسانی که نسبت به جامعه و مردم مسئولیت داشته و به نحوی کوتاهی هایی در ادای مسئولیت و وظیفه خود داشته اند؛ مقصر بوده و منجر به فراهم سازی زمینه وقوع جرم در جامعه و ایجاد وضعیتی شده اند که تشکیلات قانونی هیچ راه دیگری جز زندانی کردن انسان ها نداشته باشد.

استاندار در ادامه با بیان اینکه باید به سمت کاهش افراد حاضر در زندان ها حرکت کنیم، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه شاهد رویکردهای خوب قوه قضائیه در این راستا و دنبال کردن مجازات های جایگزین حبس هستیم.

طالبی یکی از رویکردهای لازم الاجرا جهت پوشش دهی بسیاری از مسائل مرتبط با خانواده زندانیان را، توانمندسازی آن ها از طریق فعالیت های اقتصادی عنوان و تصریح کرد: باتوجه به اینکه بسیاری از این خانواده ها امکان اشتغال را دارند، فراهم سازی بستر اشتغال آن ها و تعریف اقدامات و برنامه هایی در این راستا، بسیاری از دغدغه های ما در رابطه با این خانواده ها را برطرف می کند.


وی به افتتاح کارگاه خیاطی انجمن حمایت از زندانیان استان یزد اشاره کرد وگفت: در صورت حمایت از چنین اقداماتی؛ با توجه به بسترهای خوب اقتصادی و ظرفیت های مناسب حمایتی موجود در استان، شاهد آموزش و ایجاد اشتغال برای این خانواده ها خواهیم بود.


استاندار توانمندسازی و تقویت انجمن حمایت از زندانیان دادگستری در راستای ایجاد درآمد پایدار را رویکرد مهم دیگر جهت حل مسائل مربوط به خانواده زندانیان دانست و با اشاره به آمادگی دستگاه های استان برای انجام اقداماتی در این حوزه اظهارداشت: در استانداری این آمادگی را داریم که با همکاری دستگاه های مسئول، اقدامات اقتصادی ماندگار و دراز مدت جهت ایجاد ظرفیت های خوب برای این تشکیلات و ارائه کارهای بهتر به خانواده زندانیان انجام دهیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها