به بهانه استقبال از زندگینامه خودنوشت سردار شهید قاسم سلیمانی در نمایشگاه کتاب بغداد

انقلاب در سرزمین‌های دوردست

بسم ا... الرحمن الرحیم وصلی ا... علی محمد وآله الطیبین الطاهرین. به‌نام خداوند بی‌چون و چند/ نگارنده هفت چرخ بلند.
کد خبر: ۱۳۱۶۹۷۷

دهمین سالگرد تاسیس شهرستان ادب را درحالی جشن می‌گیریم که همچنان دشمن از روبه‌رو در انکار ماست و برخی از دوست‌نمایان همدل و همراستا با دشمنان از پشت سر نه تنها خنجر می‌زنند بلکه درپی‌آنند که به سود خود و به زیان شعر و ادبیات تفصیلی انقلاب شهرستان ادب را از پای درآورند.

مشکلات شهرستان ادب از همین گسسته خردی دوستان و برادرنمایان آب می‌خورد. دیده‌اند در عالم سیاست این خردباختگی و کین پژوهی چه به روز اقتصاد و اخلاق و فرهنگ آورده است اما به جای عبرت گرفتن و لااقل درساحت فرهنگ دست از دژاندیشی برداشتن، به دولتمردان اقتدا می‌کنند.

ما شکایت از این زمره جهالت و عداوت بی‌موجب را به روزی واگذار می‌کنیم که قسیم جنت و نار داور نیات و اعمال همگان خواهد بود و در دهمین سالگرد تاسیس شهرستان ادب با مخاطبان همدل و همزبان خود چنین می‌گوییم: راه ادبیات وهنر آیینی انقلاب اسلامی همان راه امام راحل قدس سره و سیدناالقائد رهبر معظم انقلاب است و با هیچ‌کس نه تعارفی داریم نه بدخواه کسی هستیم و نه برای گرفتن پست و مقامی آمده‌ایم. بالاترین مقام‌ها آن است که در قیامت خود را به لطف و عنایت اهل بیت علیهم السلام رستگار ببینیم. در راه این رستگاری که ان‌شاءا... به یاری امام حی قیوم حجت بن الحسن العسکری صلوات ا... و سلامه علیه محتوم است آینده ما را فعالیت‌هایی که در ده‌سال گذشته داشته‌ایم رقم خواهد زد و صد البته با دقت بیشتر و تامل ژرف‌تر و چشم‌انداز گسترده‌تر.

به یاری حق سبحانه و تعالی، اردوهای آموزشی ما بهتر برگزار خواهد شد و ان‌شاءا... درکار چاپ و نشر شعر و داستان و رمان و نقد و نظر دقیق‌تر عمل خواهیم کرد.

ما برآنیم به تعبیر رهبر معظم انقلاب مطالعه باید به صورت عادت درآید.

ما معتقدیم تمام مشکلات فردی و جمعی و بحران‌ های فراگیر کشورهای اسلامی ناشی از سست و لغزنده بودن آگاهی و خودآگاهی فرهنگی است.

جوامع دینی روزگار ما در تمام شئون و وجوه مورد هجوم غربزدگی و یهودزدگی است و توده‌ها را که جز آنچه در رسانه‌های دیداری می‌بینند، مرجع و مصدر دیگری برای اندیشیدن نمی‌شناسند به راه آوردن دشوار است.

رسانه‌های دشمن و دوستان بدتر از دشمن مدام با قیاس که به قول امام صادق علیه السلام مذهب ابلیس لعین است (اول من قاس ابلیس) وضع کشور را که عین وضع مومنان صدر اسلام در شعب ابیطالب علیه‌السلام است با وضع دهه پنجاه قیاس می‌کنند که ایران ژاندارم آمریکا در منطقه بود و هیچ پروژه‌ای در هیچ نقطه‌ای از شمال تا جنوب اجرا نمی‌شد مگر این‌که فرمان آن از واشنگتن صادر شده و منافع آمریکا در آن مدنظر باشد.

در چنین وضعی که به قول شیخ شیراز، سنگ‌ها بسته است و سگ‌ها گشاده و گرگ‌های داخل وخارج مدام درصدد به زانو درآوردن سیدنا القائد و شیعیان از جان گذشته این دیارند، ما چاره کار را در این دیده‌ایم که بر بسط و نشر شعر و ادبیات انقلاب ابرام داشته باشیم و نویسندگان و شاعرانی از میان نسل‌های پس از خود تربیت کنیم که التزام آنها به اسلام انقلابی و ستیهنده و پایداری آنها در ساحت انتظار (قال رسول ا... افضل اعمال امتی انتظارالفرج) برای آنها مهم‌تر از شعر و شاعری و نویسندگی و هنر و نام و آوازه باشد همان‌طور که جهاد و شهادت برای سردار جگرآور شهید قاسم سلیمانی مهم‌تر از درجه و موقعیت نظامی بود. تاریخ ما تاریخ جهاد و شهادت است و العاقبة لله والعزة لله ولرسوله والمومنین.

یوسفعلی میرشکاک - شاعر و نویسنده / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها