اعلام آتش‌ بس از سوی کابینه نتانیاهو، آن هم پس از 11روز کودک‌کشی و بمباران همه نقاط فلسطین توسط رژیم‌صهیونیستی، پیروزی بزرگی برای فلسطینیان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۶۷۷۴

مقاومت در این نبرد هوشمندانه و قاطعانه وارد میدان شد و در استفاده از موشک‌های خود برای دفاع از حقوق از دست‌رفته ساکنان قدس و غزه و کرانه باختری دریغ نکرد.

موشکباران تل‌آویو و دیگر نقاط در سرزمین‌ های اشغالی، دیگر جایی برای مانور تل‌آویو و نتانیاهو باقی نگذاشت.

موفقیت حماس در نبرد موشکی با رژیم‌ صهیونیستی، قدرت بازدارندگی مقاومت را در برابر اسرائیل تقویت کرده است.

اکنون رژیم‌صهیونیستی به‌وضوح می‌داند اگر نبردی علیه مقاومت صورت دهد، موشک‌های مقاومت مستقیم تل‌آویو و حیفا را هدف قرار خواهد داد.

این پیام آشکاری بود که نه تنها اعضای کابینه نتانیاهو، بلکه سایر سیاستمداران رژیم‌ صهیونیستی نیز آن را دریافت کردند.

از سوی دیگر، برخی مقامات رژیم‌ صهیونیستی و دیگران( حتی تشکیلات خودگردان) از مذاکره بر سر راه‌حل دو دولتی سخن می‌گویند.

تحولات اخیر نشان داد نمی‌توان و نباید گزینه مقاومت را در مسیر مذاکره قربانی کرد. اقدامات رژیم‌صهیونیستی نشان داد چرا مقاومت باید به حیات موثر خود در فلسطین و منطقه ادامه دهد.

موضوع دیگری که در جریان نبرد اخیر به اثبات رسید، مربوط به نبود قدرت بازدارندگی و نظامی کافی در اسرائیل است.

اگرچه رژیم‌صهیونیستی همواره از قدرت خاص نظامی خود سخن به میان می‌آورد، اما در جریان ردگیری موشک‌های مقاومت توسط سامانه‌ های دفاع موشکی (گنبد آهنین) مشاهده کردیم موشک‌های مقاومت چگونه از این موانع عبور کرده و به مناطق مختلف اصابت کردند.

نتانیاهو با اعلام آتش‌بس، قصد دارد بگوید توان مقاومت را از بین برده است و توان نظامی و زیرساخت‌ها و تونل‌های حماس را از بین برده است. اما همگان، حتی همراهان و نزدیکانش نیز نسبت به دروغین‌بودن این ادعا واقف هستند. اکثر منابع صهیونیستی معتقدند این حملات، تاثیری در کاهش قدرت مقاومت نداشته و بالعکس، توان بازدارندگی حماس و دیگر گروه‌های مقاومت را در هرگونه نبرد آینده با تل‌آویو افزایش داده است.
ماجرا به این نقطه ختم نمی‌شود. شهرک‌نشینان افراطی که تصور می‌کردند نتانیاهو همچنان به کشتار غیرنظامیان فلسطینی ادامه خواهد داد، اکنون پس از اعلام آتش‌بس ناامید شده و برخی از آنها به حمایت خود از نتانیاهو پایان داده‌اند. از سوی دیگر، نتانیاهو به‌وضوح می‌دانست اگر نبرد نظامی را ادامه دهد، شکست‌های سنگین‌تری در انتظار اسرائیل خواهد بود و در مقابل، دستاوردی در نبرد با حماس به دست نخواهد آورد. او در چنین شرایطی ناچار شد اعلام آتش‌بس کند. فراتر از آن، افکار عمومی دنیا و حتی مردم کشورهایی که سیاستمداران آنها از حامیان اسرائیل بودند، نسبت به کشتار مردم و به‌خصوص کودکان در غزه به‌شدت عصبانی و خشمگین بودند. اعتراض‌های بی‌سابقه و گسترده‌ای که علیه رژیم‌صهیونیستی در نقاط مختلف دنیا برگزار شد، نشان‌دهنده همین حقیقت بود.

ناصر قندیل - سردبیر روزنامه البناء / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها