وزیر اقتصاد لیبی بامداد شنبه در خصوص بازسازی کشورش گفت: لیبی نیازمند حدود ۱۲۰ میلیارد دلار برای بازسازی در طول ۱۰ سال آینده است.
کد خبر: ۱۳۱۶۷۱۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، "سلامه الغویل" به شبکه ۲۱۸ لیبی گفت: شرکت‌های تونسی، مصری، ترکیه‌ای، ایتالیایی و آلمانی بیشترین شانس را در طرح‌های بازسازی کشورش خواهد داشت.
وی اضافه کرد: طرح‌ بازسازی لیبی، ۳۰ درصد فرصت شغلی برای بیکاران ایجاد خواهد کرد.
الغویل درصد مشارکت بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی یا عمومی را ۶۰ به ۴۰ دانست.

این درحالی است که پیشتر صندوق بین‌المللی پول هزینه بازسازی لیبی را ۲۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده بود.
دولت لیبی روز پنجشنبه نیز اعلام کرد، صندوقی برای بازسازی شهرهای آسیب دیده از جنگ در سال‌های اخیر ایجاد کرده است.

براساس بیانیه دولت وحدت ملی لیبی، یک صندوق اعتباری به ارزش یک ملیارد و ۵۰۰ میلیون (دینار لیبیایی) معادل ۳۳۵ میلیون دلار برای بازسازی دومین شهر بزرگ بنغازی و شرق شهر "درنه" ساخته است.

گفته می‌شود، این صندوق بازسازی، یک نهاد حقوقی مستقر در شهر بنغازی در شرق لیبی است که با هدف بازسازی مناطق ویران شده در جنگ و مرمت خسارات وارده به زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها ایجاد شده است.
لیبی به خاطر آسیب‌های وارد شده به زیر ساخت‌های خود از سال ۲۰۱۱ و آغاز جنگ داخلی به ویژه در بخش انرژی، با بحران کمبود برق و خاموشی های مکرر روبروست.

لیبی با داشتن ۴۸ میلیارد بشکه ذخایر نفت خام در رتبه نخست قاره آفریقا و رتبه نهم کشورهای دارای بیشترین ذخایر نفتی در دنیا قرار دارد.

پیش از آغاز جنگ‌های داخلی در لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور با صادرات سالانه ۴۰۳ میلیون بشکه نفت خام به اروپا، ۱۱ درصد از نفت خام مورد نیاز کشورهای اروپایی را تامین می‌کرد و به‌ عنوان سومین تامین‌ کننده نفت خام مورد نیاز این قاره پس از نروژ و روسیه شناخته می‌شد.

لیبی پس از سقوط معمر قذافی دیکتار این کشور در سال ۲۰۱۱ دستخوش ناآرامی ها و جنگ داخلی شد که بر اثر آن بسیاری از زیر ساخت های این کشور از جمله بخش تولید انرژی آسیب جدی دیده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها