معاون درمان ستاد مقابله با کرونای شهر تهران اعلام کرد؛

تهران همچنان در وضعیت شکننده / کاهش 40 درصدی مراجعه به بیمارستان‌ها

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای شهر تهران گفت: بار بیماری کرونا در تهران بالا است و روزانه بیش از 1000 بستری و 85 نفر فوتی داریم. در شرایطی هستیم که نمی توانیم بگوییم همه چیز خوب شده است.
کد خبر: ۱۳۱۵۵۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونای شهر تهران در گفتگو با برنامه «تهران ما سلامت» رادیو تهران با اعلام اینکه طی روزهای اخیر حدود 15 درصد نسبت به قله پیک کاهش داشته ایم، گفت: کماکان در شرایطی هستیم که نمی توانیم بگوییم همه چیز خوب شده است. بار بیماری همچنان در تهران بالا است و روزانه بیش از 1000 بستری و 85 نفر فوتی داریم. اگر بیکباره تمامی پروتکل ها را رها کنیم اصلا شرایط خوبی نخواهیم داشت چون شرایط به شدت شکننده است.

وی افزود: خوشبختانه 40 درصد کاهش در مراجعه بیماران سرپایی داریم. با توجه به اینکه معیار ما برای پیش بینی روند بیماری تعداد مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی است شرایط مقداری امیدوارکننده است. بر اساس پیش بینی ها تا دو هفته آینده این شرایط ادامه دارد.

توکلی به راه اندازی مراکز تجمیعی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توسعه واکسیناسیون در مراکز تجمیعی که در حال راه اندازی است و آخرین مرکز آن در مجموعه ایران مال راه اندازی شده کمک می شود تا دسترسی خوبی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی ایجاد شود و مردم بتوانند از سراسر استان به این مراکز مراجعه کنند تا واکسن در گروه های سنی مختلف به آنها تزریق شود.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای شهر تهران تاکید کرد: حدود 76 درصد مرگ و میرها به افراد بالای 60 سال تعلق دارد و واکسیناسیون می تواند موجب کاهش مرگ و میر شود. واکسیناسیون می تواند از ابتلاء مجدد تا حد زیادی جلوگیری کند و همینطور موجب می شود کشندگی ویروس تا حد زیادی کاهش یابد و مبتلایان مبتلا به نوع شدید بیماری نشوند.

وی با توجه به آمار موجود، وضعیت تهران را همچنان قرمز اعلام کرد و گفت: خوشبختانه روند محدودیت ها از یکماه پیش موجب بهترشدن وضعیت شد. لغو طرح ترافیک به ما بسیار کمک کرد. ارزیابی و نظارت بهداشتی هفته پیش قبل از بازگشایی مشاغل 3 و 4 حدود 75 تا 78 درصد مثبت بوده است. اما مشکلاتی هم در زمینه حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی داشته ایم که در جلسات استانی مطرح و پیگیری شد.

توکلی درباره مشاهده بیماران با ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی تصریح کرد: موارد تک گیری دیده شده اما مستندات کافی درباره ماهیت بیماری زایی آن وجود ندارد.آنچه مسلم است این است که شبیه به ویروس انگلیسی عمده قضیه به سرایت وسیع ویروس باز می گردد تا شدت ویروس. اگرچه بر اساس برخی مطالعات سرایت ویروس آفریقایی شدت بالاتری دارد اما هنوز مستندات کاملی برای ارزیابی آن در دست نداریم.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها