یک منبع امنیتی اسرائیلی به رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد

احتمال برقراری آتش‌بس در روز یکشنبه

بمباران گسترده مناطق مختلف غزه از سوی رژیم صهیونیستی ادامه دارد و این در حالی است که صحبت از آتش بس احتمالی از فردا می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۵۴۸۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بمباران گسترده شمال غزه از سوی رژیم صهیونیستی ادامه دارد و این در حالی است که صحبت از آتش بس احتمالی از فردا می‌شود.
یک منبع امنیتی اسرائیلی به رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که حملات نظامی به غزه تا روز یکشنبه ادامه می‌یابد.

این منبع مدعی شد: اگر دستاوردها در غزه ادامه یابد، درست این است که در مسیر آتش بس گام برداشته شود. تحقق اهداف عملیات نظامی اسرائیل دو روز به طور می‌انجامد قبل از اینکه فشار بین‌المللی طی روزهای آتی شروع شود.

از سوی دیگر «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: حماس مرتکب اشتباه فاحشی شد که دست به حملات موشکی به اسرائیل زد. ارتش طبق طرح‌های از پیش تعیین شده واکنش نشان داد و هنوز در پیش روی خود مراحلی که آماده کرده است، دارد.

خبرنگار العربیه قبلا اعلام کرده بود که د ر حالی که احتمال برقراری آتش بس در روز یکشنبه قبل از برگزاری نشست امنیت می‌رود و به دنبال ورود «هادی عمرو» فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه در روز گذشته به تل آویو برای بحث آتش بس، ساعات آتی شاهد تشدید حملات اسرائیل خواهد بود.

خبرنگار العربیه که همسو با رژیم صهیونسیتی گزارش می‌کرد، گفت: اسرائیل به دنبال تشدید حملات قبل از آتش بس با هدف تحقق شرایط بهتر و بهبود شروط گفتگو و چانه زنی است.

العربیه در ادامه گزارش داد: حملات شدید به غزه امروز شنبه وارد ششمین روز خود شد و این در میان خواسته‌ها و فشار بین المللی به منظور برقراری آتش بس افزایش پیدا کرده است. در این راستا روز گذشته «هادی عمرو» فرستاده دولت آمریکا به تل آویو وارد شد و با مقامات اسرائیلی قبل از جلسه شورای امنیت برای بررسی اوضاع دیدار و گفتگو کرد. سفارت آمریکا هم هدف از این سفر را تقویت نیاز به اقدام برای تحقق آتش بادوام دانست.

العربیه در ادامه به تلاش‌های مصر برای آتش بس هم اشاره کرد که یک هیات امنیتی به تل آویو در روز پنجشنبه رفته است.

العربیه گزارش داد: یک مسئول فلسطینی به رویترز اعلام کرده است که مذاکرات روز جمعه روند جدی یافته است. میانجی گرانی از مصر و سازمان ملل بر رایزنی های خود برای آتش بس افزوده‌اند اما تاکنون توافقی حاصل نشده است.

این همسویی شبک العربیه با صهیونیستها در حالی رخ می دهد که حملات شدید موشکی مقاومت به صهیونیستها آنها را به شدت وحشت زده کرده است و آنرا به دنبال راهی برای خروج از تنگایی که در آن گرفتار شده‌اند، هستند.

روز گذشته «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب، به دروغ‌های صهیونیست‌ها در راستای فریب افکار عمومی این رژیم و بالا بردن روحیه درهم‌شکسته آن اشاره کرده گزارش داد: دو دروغ را نمی‌توان مورد بی‌توجهی قرار داد؛ اول، تجمع تانک‌ها و نفربرها در مرز با غزه به‌شکل تلویحی و تهدید به حمله زمینی. آنها به‌خوبی می‌دانند که اگر چنین حمله‌ای صورت گیرد، هدیه بزرگ برای مردان مقاومت و میلیون‌ها فلسطینی محاصره‌شده در غزه است که آرزوی شهادت دارند. «آرییل شارون» به‌عنوان بزرگترین زورگوی تاریخ با هفت‌هزار شهرک‌نشین فرار کرد و پشت‌سرش را هم نگاه نکرد و این از بیم تأثیر عملیات شهادت‌طلبانه و مردان مقاومت بود و این درسی است که همه اسرائیلی‌ها آن را از حفظ هستند.

دروغ دوم از زبان «ایلی کوهن» وزیر اطلاعات اسرائیل گفته شد که کابینه این رژیم با طرح آتش‌بس مطرح‌شده از سوی حماس مخالفت کرده است و طبق اطلاعاتی که ما داریم، نتانیاهو با قاهره و دوحه برای میانجیگری تماس گرفته و خواستار آتش‌بس شده است و پاسخ «اسماعیل هنیه» و «زیاد النخاله» مخالفت فوری بوده است و این‌که به اطلاع میانجی‌گران رسانده‌اند که آمادگی جنگ برای 100 تا 200 روز بدون توقف را هم دارند وآنچه از سلاح استفاده شده است یک‌دهم از سلاح مقاومت هم نمی‌شود. آنها اعتمادی به نتانیاهو و دوستان عربش و تضمین‌های آنها ندارند و نمی‌خواهند که از یک سوراخ دوبار گزیده شوند.

نتانیاهو شدیداً به‌دنبال آتش‌بس است نه به‌سبب غافلگیری‌های موشکی مقاومت بلکه به‌سبب جبهه داخلی این رژیم و جنگ داخلی نتیجه انتفاضه ملت فلسطین در مناطق مختلف و آمدن آنها به خیابان‌ها در همبستگی با ساکنان قدس و گروه‌های مقاومت در غزه و این سرآغاز فروپاشی رؤیای صهیونیست‌ها است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها