نبرد سه تیم انگلیسی برای رسیدن به لیگ قهرمانان فصل بعد در روز آخر

جنگ سهمیه در جزیره

با اعلام یک سایت پرتغالی، هیچ بازیکنی در ۶ لیگ برتر اروپا که این فصل به تیم جدیدی رفته‌اند، به اندازه مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو تاثیرگذار نبوده است.
کد خبر: ۱۳۱۵۳۹۷

به گزارش جام جم آنلاین، سایت «noticiasaominuto» در گزارشی به بررسی عملکرد مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو پرداخت و او را تاثیرگذارترین بازیکن جدید این فصل از فوتبال اروپا تا اینجای کار معرفی کرده است.

این سایت با بررسی عملکرد بهترین مهاجمان و بازیکنان ۶ لیگ فوتبال اروپا (فرانسه، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و آلمان) و با آمار ثابت کرده است طارمی بالاتر از هر بازیکن جدید دیگری از لحاظ تاثیرگذاری ظاهر شده است.

سایت پرتغالی نوشت: «مهاجم ایرانی با ۱۵ گل و ۹ پاس گل در راس فوتبال اروپا است. این بازیکن عملکرد بی عیب و نقصی داشته است و هیچکس در BIG ۶ (۶ لیگ برتر اروپا) چنین تاثیری نداشته است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «طارمی یکی از بازیکنان جدید تیم پورتو در فصل جاری بود و باوجود مشکلاتی که برای هماهنگی و سازگاری در هفته‌های ابتدایی داشت، به یکی از بازیکنان اصلی سرجیو کونسیسائو تبدیل شد.

گلزن ایرانی تا هفته سی و دوم لیگ پرتغال و در فاصله دو بازی مانده تا پایان مسابقات، ۱۵ گل زده و ۹ پاس گل داده است.

مهدی طارمی تاثیرگذارترین بازیکن ‌تازه‌وارد فوتبال اروپا شد

این ارقام طارمی را در راس فوتبال اروپا قرار می‌دهد چرا؟ خب هیچ بازیکن در پرتغال، اسپانیا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و حتی آلمان موفق به تاثیرگذاری تا این حد در ورود به یک باشگاه جدید نشده است.

در لیگ ما طارمی با «پاته» (اسپورتینگ) رقابت می‌کند که با این وجود رکورد کمتری (۱۸ گل و ۴ پاس گل) نسبت به مهاجم ایرانی پورتو دارد.

علاوه بر این در سراسر اروپا اسامی بزرگی وجود دارد که در این اطلاعات آماری در سطح طارمی نیستند.

به عنوان مثال، لوئیز سوارز پس از مدتها حضور در بارسلونا، در تابستان به اتلتیکو مادرید رفت و در دو بازی مانده به پایان لیگ، ۱۹ گل و ۳ پاس گل داشته است.

در لیگ برتر انگلیس مثال دیگری موجود است. تیمو ورنر (چلسی) بازیکن جدیدی است که ۶ گل و ۱۱ پاس گل ثبت کرده است.

در ایتالیا، آلوارو موراتا (یوونتوس) با ۹ گل و ۱۰ پاس گل، بهترین عملکرد را در سری آ داشته است. در آلمان، ماکس کروزه از یونیون برلین بهترین رکورد را با ۱۰ گل و ۵ پاس گل دارد.

جالب اینجاست که در لیگ فرانسه کوین فولاند با ۱۶ گل و ۸ پاس گل نزدیک به طارمی است اما ۵۶۲ دقیقه بیشتر از مهاجم پورتو بازی کرده است.»

مهدی طارمی تاثیرگذارترین بازیکن ‌تازه‌وارد فوتبال اروپا شد

در جدول منتشر شده در این سایت، مهدی طارمی تا هفته سی و دوم لیگ پرتغال، با حضور ۲۱۰۰ دقیقه‌ای در زمین، ۱۵ گل به ثمر رسانده، ۹ پاس گل داده و به این ترتیب امتیاز تاثیرگذاری اش به نسبت دقایق بازی (۲۴) بیش از هر بازیکن تازه وارد دیگری در این فصل از فوتبال اروپا است.

به گزارش مهر، سایت noticiasaominuto در پایان گزارش خود به گل زیبای مهدی طارمی در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر چلسی اشاره کرد و نوشت: باوجود حذف پورتو از این مسابقات، گل طارمی به عنوان بهترین گل هفته انتخاب شد. شاید این گل بهترین گل مسابقات هم بشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها