رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید انتخابات خرداد ماه همراه با اخلاق و با شکوه و سالم و تنوع در میان نامزدها برگزار شود گفت: تهمت زدن، افترا زدن و دروغگو گفتن و گدایی رأی بدترین کار ممکن در زندگی انسان است.
کد خبر: ۱۳۱۵۳۰۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (۲۳ اردیبهشت) در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: در این روز همه مردم به درگاه خداوند رفته و با نماز عید فطر و پرداخت زکات و ذکر و یاد حق شاهد رحمت الهی برای زندگی دنیا و آخرت خود هستند. 

وی افزود: اولین عملی که بایستی امروز انجام دهیم، زکات فطریه است و سپس یاد و نام خدا را گرامی بداریم و کسانی که این کار را می‌کنند حتما و قطعا به رستگاری می‌رسند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در عید قرآن از یاری اقشار کم‌درآمد جامعه شروع می‌شود و عید مسلمانان از زکات و کمک به مردمی که نیازمندان هستند آغاز می‌شود و با یاد و ذکر خدا ادامه پیدا می‌کند و پایان آن هم نماز و رکوع و سجده است در برابر خداوند.

وی اظهار داشت: به این اسلام و قرآن و رمضان و ماه نزول قرآن و ماه شب‌های قدر و قیام و صیام افتخار می‌کنیم. 

روحانی گفت: ان‌شاءالله در ماه رمضان با دعای همه مردم از آتش دور شده‌ایم و به رحمت خداوند نزدیک شده‌ایم که البته این کار در مقام عمل در ماه شوال مشخص می‌شود و آثار ماه رمضان بایستی در گفتار و کردار و نحوه سلوک را در ماه شوال ببینیم و مشخص شود که آیا ماه رمضان خوبی داشته‌ایم؟

وی خاطرنشان کرد: ماه شوال امسال توأم با نزدیکی به انتخابات 1400 و سال پایانی قرن برای شوراها و ریاست جمهوری است که ان‌شاءالله انتخابات بسیار خوبی داشته باشیم. 

رئیس جمهور اظهار داشت: همواره بر شکوهمند بودن انتخابات و حضور مردم و مشارکت بانشاط و سالم تأکید کردیم، ولی آنچه که کمتر به آن اشاره کرده‌ایم، انتخابات اخلاقی است؛ اخلاق در انتخابات بسیار مهم است، این در حالی است که همه دنیا انتخابات دارند و ممکن است حتی در برخی از کشورها انتخابات پرشور و سالم هم برگزار شود، اما این موضوع ویژه ما نیست، بلکه آنچه که در جمهوری اسلامی ایران انتظار است، انتخابات پرشکوه و سالم و توأم با اخلاق اسلامی است.

وی افزود: تهمت زدن، افترا زدن و دروغگو گفتن و گدایی رأی بدترین کار ممکن در زندگی انسان است. این در حالی است که ما مسئولیت سخت و سنگینی را بر دوش می‌گیریم که هر لحظه این مسئولیت دارای هزاران مشکل است، مخصوصاً آنکه رقبا و مخالفین پرقدرت بوده و امکانات زیادی در مشت خود دارند.

روحانی تصریح کرد: ان‌شاءالله ما بایستی یک انتخابات اخلاقی پیش‌رو داشته باشیم و همه جناح‌ها و احزاب در آن حضور داشته و شرکت کنند، ضمن اینکه تنوع در میان نامزدها هم پرجاذبه باشد و جاذبه و شکوه از همین موضوع شروع می‌شود.
وی گفت: همه این موضوعاتی که ما می‌گوییم مبنی بر اینکه مردم! در انتخابات حضور پیدا کنید و پرشکوه باشد، در پایان به یک کلمه بازمی‌گردد و بایستی تلاش کنیم که نامزدها متنوع باشند و اگر تنوع را از نامزدها بگیرند، شکوه را هم از انتخابات گرفته‌اند و حضور هم در انتخابات کمرنگ می‌شود، ولی ان‌شاءالله بایستی دست به دست هم دهیم تا انتخابات زیبایی را بعد از ماه رمضان تدارک دیده و شاهد آن باشیم. 

رئیس جمهور اظهار داشت: انتخابات خردادماه بایستی منجر به آن شود که مردم پیشرفت بیشتری را در دولت آینده در کشورمان ببینند. 

وی افزود: دولت یازدهم ودوازدهم در سخت‌ترین شرایط تاریخ ایران و حداقل در یک قرن گذشته و حتی فراتر از جنگ جهانی اول و دوم و قحطی و وبا و تمام مواردی که در اواخر قرن گذشته در کشورمان رخ داد، در شرایطی بود که سه سال و نیم اخیر از سالهای آن وقایع سخت‌تر بود، چرا که همه دنیا ما را محاصره کردند، البته در ظاهر فقط آمریکا بود، ولی بقیه کشورها هم تسلیم آن شدند و اجازه ندادند از بندر، بازار و بانک آنها استفاده کنیم و عملاً معنای حصر جمعی داشت ولو آنکه ریشه تمامی این جنایت‌ها از ترامپ و آمریکا بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها