معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد:

آغاز تزریق نوبت دوم واکسن سینوفارم در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میانگین ابتلا به کرونا در خراسان رضوی در موج چهارم ۲.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بوده، عددی به مراتب کمتر از دیگر استان‌های کشور و پائین‌تر از میانگین کشوری بوده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میانگین ابتلا به کرونا در خراسان رضوی در موج چهارم ۲.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بوده، عددی به مراتب کمتر از دیگر استان‌های کشور و پائین‌تر از میانگین کشوری بوده است.
کد خبر: ۱۳۱۵۱۶۳

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، دکتر مهدی قلیان اظهار کرد: به تازگی در سامانه ماسک،  وضعیت شهر مشهد نارنجی اعلام شده است و طبق مصوبه ستاد کرونا گروه‌های شغلی کد ٢ مجدد شروع به کار می‌کنند، اما اجرایی شدن دیگر موارد درباره تغییر رنگ بندی‌ها منوط به ابلاغ دستورالعمل ابلاغی از سوی قرارگاه کشوری است.

وی افزود: با نارنجی شدن شهر مشهد تعداد شهرستان‌های قرمز در خراسان رضوی به ۴ شهر کاهش یافت، ضمن اینکه ١٢ شهر در وضعیت نارنجی و ١١ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و در حال حاضر هیچ شهری با وضعیت آبی در سطح استان نداریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه خراسان رضوی در میان تمامی استان‌های کشور از نظر میزان بروز بیماری در موج چهارم بحران کرونا جزو استان‌های با کمترین بروز بوده است، خاطرنشان کرد: در موج چهارم بحران کرونا ویروس قالب از نوع انگلیسی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ویروس‌های جهش یافته در مدت زمان کوتاه توان گسترش به سایر مناطق کشور را دارند، بنابراین تنها راه مقابله با آنها پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

دکتر قلیان افزود: هم‌اکنون از مسافران خارجی ورودی به  فرودگاه مشهد تست پی.سی.آر گرفته می‌شود و برای مسافران خارجی که از مرز زمینی وارد خراسان رضوی می‌شوند هم رپید تست یا آزمایش تشخیص سریع کرونا انجام می‌شود.

وی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشهد را ۶۶ درصد و در خراسان رضوی ۷۱ درصد عنوان کرد و گفت: برای پیشگیری از کرونا به‌ویژه نوع‌های جهش یافته آن باید پروتکل‌های بهداشتی بیشتر از گذشته رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال خاطرنشان کرد: برای رفاه حال سالمندان طرح واکسیناسیون خودرویی در شهرک دانش و سلامت مشهد راه‌اندازی شده و چهار مرکز دیگر نیز در مشهد برای این منظور پیش‌بینی  شده است، با توجه به اینکه بنا است در هفته‌های آینده واکسیناسیون به‌صورت گسترده‌تری در سطح استان و کشور انجام بگیرد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد موظف شد تا تمهیدات و تدابیر حداکثری را در این زمینه داشته باشد، همچنین به جهت رعایت حال سالمندان از امروز به‌صورت خودرویی در شهرک دانش و سلامت مشهد واکسیناسیون صورت خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها