معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد از راه اندازی سامانه گندزدایی آب شرب استان تا پایان خرداد ماه سال جاری خبرداد
کد خبر: ۱۳۱۴۹۴۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، علی ارمی با بیان این خبر اظهارداشت: در راستای افزایش ایمنی تاسیسات خط اول انتقال آب یزد و همچنین افزایش کیفی و پایداری تامین آب، نسبت به تامین یک سامانه کلرزنی ازنوع هیپوکلریت سدیم(نمک طعام) از منابع داخلی شرکت اقدام نموده که عملیات آماده سازی محل و نصب تجهیزات مذکور تا پایان خردادماه سال جاری تحقق می یابد.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی این سامانه افزود:با توجه به اینکه گندزدایی غالب تاسيسات كلرزني موجود در تاسيسات آب شرب كشور از طريق سيستم تزريق گاز كلر مي باشد و اين نوع سيستم با خطرات و مضراتي همراه می باشد به کارگیری سامانه جدید را بسیار حائز اهمیت دانست.

ارمی، افزايش سرعت خوردگي در تجهيزات فلزي، خطرآفرین بودن بسيار بالاي كپسول هاي گاز كلر، لزوم اتخاذ تدابير سطح بالا در حوزه حفاظت فيزيكي،تاسیسات،بهره برداري و نگهداري پرخطر تاسيسات كلرزني، دشواري درتامين قطعات و تجهيزات يدكي سيستم كلرزني گازي به سبب عدم توليد در داخل را از مضرات گندزذایی از طریق سیستم تزریق گاز کلر عنوان کرد.

وی تصریح کرد: به طور خاص در تاسيسات خط اول انتقال آب يزد تاسيسات كلرزني گازي به سبب احتمال وقوع تنش های اجتماعی، بسيار حساس و آسيب پذير و تاثيرگذار در روند تامين آب پايداراز نظرکیفی وکمی مي باشد و با توجه به پيش گفته و تجربيات ارزنده به دست آمده، شركت سهامي آب منطقه اي يزد تصميم بر استفاده از سيستم گندزدايي مطمئن و متناسب با شرايط خط اول انتقال آب يزد گرفت و با خریداری تجهيزات مذكور در حال آماده سازي بستر نصب مي باشيم.

ارمی اظهار امیدواری کرد تا پايان خرداد ماه سال جاري سامانه اول گندزدايي مذكور در يكي از تاسيسات،انجام شود که ضمن كاهش خطر پذيري سيستم كلر زني در تاسيسات خط اول ، تجربه خوبي در اين زمينه براي استان يزد باشد

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها