رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه خبر داد؛

انهدام یک باند ۱۱ نفره جعل سند در استان البرز

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضائی از انهدام یک باند ۱۱ نفره جعل سند در استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۴۹۰۵

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، حجت الاسلام عبداللهی، رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضائی از انهدام یک باند ۱۱ نفره جعل سند در استان البرز خبر داد و گفت: اعضای این باند که یکی از معاونین ثبت شهرستان‌ها و دو کارمند و سردفتر نیز عضو آن بودند، علاوه بر اسناد جعلی متعدد ۱۱ پلاک ثبتی بزرگ در استان را به نام خود زده بودند.

وی همچنین از دستگیری دو کارشناس رسمی دادگستری در حین دریافت رشوه در هفته گذشته خبر داد و افزود: یک باند فساد نیز که دو قاضی تجدیدنظر در آن حضور داشتند، در قالب یک شرکت با دریافت پول‌های کلان به ‎صورت تضمینی برای خودشان و دیگران رأی می‌گرفتند که در این رابطه ۳۸ نفر دستگیر شدند.

خط جدید بین قوه قضائیه و نیروی انتظامی

زارع‎ پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز در جلسه شورای عالی قضائی با اعلام خبر ایجاد خط ارتباط الکترونیک جدید بین قوه قضائیه و نیروی انتظامی اظهار داشت: ارتباط الکترونیکی قوه قضائیه با ناجا ناقص و پر اشکال بود اما با همکاری خوب معاونت فناوری اطلاعات ناجا در سال گذشته، ارتباطات دو مجموعه برخط شد.

وی افزود: گاهی تبادل یک نامه بین پزشکی قانونی و نیروی انتظامی ۴۸ ساعت طول می‌کشید و آثار جرم هم حتی از بین می‌رفت اما با ایجاد زیرساخت ارتباطی جدید، ارجاع پرونده از دادسرا به کلانتری‌ها، ارسال نتایج تحقیقات از کلانتری‌ها به دادسراها و انواع مکاتبات به روز خواهد شد که در حال حاضر در سه استان به صورت آزمایشی در حال اجراست.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه همچنین اعلام کرد که با الکترونیکی شدن فرایند اجرایی ماده ۳۷ آئین دادرسی کیفری کسانی که به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند می‌توانند در ثنا ثبت ‎نام کرده یا شکواییه ‎شان را در سامانه کلانتری ثبت کنند تا مستقیم به سامانه خدمات قضائی ارجاع شود و پس از دستور قضائی برای تحقیقات نیز، کلانتری‌ها نتیجه را به صورت الکترونیکی به دادسرا اطلاع می‌دهند.

زارع‎پور خاطر نشان کرد: از اول خرداد ماه در ۱۰ استان و تا هفته قوه قضائیه کل کشور تحت پوشش این خدمات قرار می‌گیرند که از مهم‌ترین دستاوردهای آن جلوگیری از سرگردانی مردم بین کلانتری‌ها، دادسراها و دفاتر خدمات الکترونیک است.

پیگیری پرونده حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر

حجت الاسلام درویشیان در جلسه شورای عالی قضائی آخرین اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در اجرای دستور رئیس دستگاه قضا برای پیگیری پرونده حادثه آتش سوزی کلینیک سینا اطهر تهران را تشریح و اعلام کرد: ۱۱ نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند که گزارش آن به دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام شده است.

وی افزود: ۷ نفر به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری شهرداری و ۳ نفر نیز به هیأت رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری معرفی شدند که یکی از معاونین شهردار تهران از سوی هیأت رسیدگی به تخلفات نهاد به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.

در نشست امروز شورای عالی قوه قضائیه لایحه «تشکیل پلیس قضائی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با دستور آیت الله رئیسی مقرر شد کارگروهی برای بررسی دقیق و همه‎ جانبه موضوع با حضور مسئولان قضائی و ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی تشکیل شده و ظرف یک ماه نتیجه آن در قالب گزارش کارشناسی برای تصمیم گیری به رئیس قوه قضائیه ارائه شود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها