معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت آذربایجان غربی:

افزایش 17 درصدی صادرات سیب در سال 99

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن تجارت آذربایجان غربی گفت: سال 99 نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش صادرات سیب را شاهد بودیم بنابراین مشکل اساسی سیب و محصولات کشاورزی را باید در تولید جست‌وجو کرد.
کد خبر: ۱۳۱۴۸۱۷

به گزارش جام جم آنلاین محمد دهقان در خصوص وضعیت صادرات سیب در سال 99 بیان کرد: مجموع صادرات کشوری سیب در سال 99 ، 867 هزار تن بوده که نسبت به آمار سال گذشته افزایش 17 درصدی صادرات را نشان می‌دهد.
وی در تشریح مشکلات فروش و صادرات محصولات کشاورزی بیان کرد: مشکل صادرات سیب یا به طور کلی محصولات کشاورزی در تولید این محصولات است که بدون توجه به نیاز بازراهای هدف تولیدات صورت می‌گیرد در حالی که در برخی موارد محصولات تولیدی قادر به رقابت نیست چرا که توجهی به کیفیت و خواسته‌های بازارهای مورد نظر نمی‌شود.
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت معدن تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: مشکل سیب در استان تنها زمانی حل می‌شود که با نظرات تخصصی و کارشناسی مشکلات موجود در تولید را رفع کنیم و عمده‌ترین مسئله‌ای که با آن مواجه هستیم مشکل در تولید است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات عمده محصولات کشاورزی تولیدی برای صادرات عدم بسته بندی مناسب صادرات می‌باشد و همین امر سبب می‌شود در مقایسه با سایر کشورها سهم کمتری از بازارهای جهانی داشته باشیم.
دهقان اضافه کرد: در جلسات میز سیب مشکلات اساسی مربوط به این حوزه مطرح شده است و باید باور کرد تا این مسائل اساسی به طور کامل رفع نشود و مورد توجه قرار نگیرد مشکلات نیز به طور اساسی حل نخواهد شد همچنین تمام مشکلات سیب و یا هر محصول کشاورزی دیگری تنها از طریق صادرات حل شدنی نیست.
وی ادامه داد: برای مانده میوه‌ها در سردخانه‌ها تمهیداتی در نظر گرفته شده تا از طریق اطلاع رسانی به سایر کشورها محصولاتی که قابلیت صادرات دارند طی هماهنگی‌هایی به کشورهای درخواست کننده صادر شوند.
دهقان ضمن تاکید بر توجه به بخش تولید، عنوان کرد: وقتی صحبت از صادرات می‌شود تنها صادرات به کشورهای همسایه مد نظر قرار می‌گیرد و هیچ رغبتی برای ورود به سایر بازارها نیست در حالی که اگر ضمن آشنایی با بازارهای هدف مشکلات تولید اعم از میزان کود مصرفی، بسته بندی مناسب و سایر نیازهای بازارهای هدف رفع شود به  راحتی می‌توان به سایر کشورها نیز ورود پیدا کرد.        

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها