رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: جبهه جهانی خدمت رسانی در حال تشکیل است و روز قدس از آن رونمایی می شود.
کد خبر: ۱۳۱۴۸۱۳
به گزارش جام جم آنلاین سردار زهرایی امروز در نشست خبری که در سالن آمفی تئاتر ستاد فرماندهی سپاه شهدای استان برگزار شد، اظهار کرد: جبهه جهانی خدمت رسانی در حال شکل گیری است تا گروه های جهادی به صورت برون مرزی فعالیت کنند و در زمینه های مختلف اعم از آموزش، توانمندسازی، خدمت رسانی و کمک مومنانه وارد عمل می شوند.
وی با بیان اینکه این جبهه جهانی خدمت رسانی در صورت تقویت شدن به مولفه ای برای قوی شدن ایران اسلامی تبدیل خواهد شد، اضافه کرد: برادران ما در جبهه مقاومت برای برقراری امنیت با تمام توان تلاش کردند ما نیز باید در این عرصه وارد عمل شویم.
راه اندازی ۲۵ هزار صندوق قرض الحسنه در کل کشور
این مسئول به اجرای پروژه های محرومیت زدایی کوچک، زودبازده، محرومیت زدا، غیرانتفاعی و غالبا روستایی اشاره کرد و گفت: این سازمان رقیب دولت نبوده و در تلاش است که کنار آن باشد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: در اجرای پروژه های محرومیت زدایی، ۱۰ هزار و ۲۸ روستا همچنین ۱ هزار و ۱۰۰ شهر دارای مناطقه حاشیه ای اولویت هستند.
وی به احداث ۵۰ هزار واحد مسکن مددجویی با مشارکت ارگان های مختلف، کمیته امداد امام خمینی و بنیاد مستضعفان و ... اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳ هزار واحد مسکونی سهمیه این استان است.
این مسئول ماموریت دیگر سازمان را مردمی کردن اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در این راستا ۲۵ هزار صندوق قرض الحسنه راه اندازی شده که توانسته اند ۷۰۰ تعاونی با رویکرد اشتغال ایجاد کنند.
توزیع ۱۵ میلیون بسته معیشتی بین اقشار آسیب دیده از کرونا
زهرایی با اشاره به خدمت رسانی بسیج سازندگی در بالایای طبیعی و حوادث، خاطرنشان کرد: در زلزله کرمانشاه برای امداد و نجات، اسکان موقت و اسکان دائم قرارگاه های استانی شکل گرفت؛ برای اسکان موقت ۸ هزار کانکس نصب شده و جهت اسکان دائم هم ۲ هزار واحد مسکونی با کمک خیرین و بنیاد مسکن ساخته شد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور  رزمایش کمک مومنانه را یکی از اقدامات فاخر در راستای خدمت رسانی به اقشار آسیب دیده از کرونا برشمرد و گفت: سال گذشته در ۵ مرحله ۱۵ میلیون بسته معیشتی، ۴۰ هزار جهیزیه،  ۲۸ میلیون غذای گرم در سراسر کشور توزیع شد، ۵ هزار نفر زندانی جرایم مالی نیز آزاد کردیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها