نخستین مرزعه رمز ارز کشور در شهرستان فریدن اصفهان با سرمایه گذاری بخش خصوصی کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۱۳۱۴۵۲۶


به گزارش جام جم آنلاین اصفهان،حسن قاضی عسگر عصر امروز (شنبه)،در آیین کلنگ زنی نخستین شهرک صنعتی استخراج رمز ارز کشور اظهار داشت:ما در استان اصفهان به دنبال صنایع کم آبر و دانش بنیان هستیم و بسیار خرسندیم که احداث  اولین شهرک رمز ارز کشور در فریدن کلنگ زنی شده است.
وی افزود: طبق بررسی های انجام شده علاوه بر فریدن در مناطق سمیرم، فریدن و محمدآباد جرقویه نیز برق اضافه وجود دارد که در آینده نیز کلنگ شهرک صنعتی خصوصی فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی و کارخانه شیمی پاک و شهرک کیف و کفش و پوشاک را خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه فریدن یک شهر با قابلیت طرح های صنعت پاک است، تصریح کرد: در آینده تولید برق از انرژی خورشیدی ونیز توربین بادی را به این شهرستان آورده و آن رابه عنوان شهر صنعت سبز معرفی می کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد:ما در استان اصفهان دنبال سرمایه گذار هستیم و از صنعت سبز در این زمینه حمایت میکنیم.

وی گفت:ارز دیجیتال باعث قطعی و افت برق نمی شود و در این زمینه فقط ماینرها و استخراج کننده هایی که به طور غیرقانونی و پنهان فعالیت می‌کنند سبب افت فشار شبکه می‌شوند.
قاضی عسگر اضافه کرد: تولید رمز ارز را در اولویت می دانیم و با تولید آن جلوی پرت انرژی و اصراف را گرفته و ارزش افزوده ایجاد می کنیم.
* بیکاری و مهاجرت دو معضل شهرستان فریدن
در ادامه این مراسم در ادامه این مراسم حجت السلام اسماعیل سیاوشی امام جمعه شهرستان فریدن گفت:شهرستان داران و فریدن جزو شهرستان های با خاک حاصلخیز و پرآب استان اصفهان است که خاک آن مناسب کشت و کار  و تولید گیاهان دارویی است.
وی افزود: متاسفانه در این شهرستان محرومیت بیداد می کند و حدود 30 درصد مردم این شهرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی قراردارند.
امام جمعه شهرستان فریدن تصریح کرد: در مجاورت شهرستان فریدن 8 هزار صنعت و کارخانه احداث شده است ما یک صنعت در این شهرستان وجود ندارد که علت آن عدم طرح توازن و آمایش سرزمینی و منابع اولیه است.
وی با اشاره به اینکه بیکاری در این شهرستان بی داد می کند، ادامه داد:ما در این شهرستان با مشکل عدم اشتغال و مهاجرت مواجهیم که انتظار داریم ازسوی مسئولان توجه ویژه ای شود.
*اختصاص 80 میلیارد تومان اعتبارات راه سازی شهرک صنعتی داران
همچنین حسین محمد صالحی نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد اشتغال توسط این مزرعه رمز ارز اظهار داشت:یکی از مشکلات این شهرک را عدم جاده در دسترس عنوان کرد و گفت:امسال مبلغ 80 میلیارد تومان اعتبارات برای احداث جاده کمر بندی این شهرک پیشبینی شده است تا مشکلات سرمایه گذاران حل شود.
وی افزود:همچنین به زودی شاهد احداث کارخانه لنت ترمز و لاستیک در این شهرک و رونق کار و رفع بیکاری در این منطقه خواهیم بود.

*شهرک صنعتی داران 15 سال بدون استفاده بود
در ادامه نیز سید تقی معین الدینی فرماندار شهرستان فریدن  گفت:ما در این شهرستان از دریافت سهم دو درصد سود نفت محروم هستیم و این در حالی است که اگر این سهم به شهرستان اختصاص پیدا کند ما از این حق قانونی خود برای  رونق این شهرک استفاده می کنیم.
وی افزود: از عمر این شهرک 15 سال می گذرد اما تا کنون هیچ صنعتی در آن احداث نشده بود زیرا این شهرک جاده و راه مناسب و  دسترسی نداشت.
فرماندار فریدن تصریح کرد: اگر این دسترسی ها به زودی انجام شود شاهد حضور سرمایه گذاری در این شهرستان خواهیم بود.
همچنین امین خانجانی سرمایه گذار بخش خصوصی شهرک رمز ارز با اشاره به اینکه میزان مصرف برق مورد نیاز استخراج رمزارز در فاز نخست این شهرک را بالغ بر ۲۱ مگاوات است،اظهار داشت: در فازهای بعدی مقدار مصرف برق تا ۱۰۰ مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد و قرار است بخشی از انرژی الکتریکی مورد نیاز از طریق احداث نیروگاه در آن منطقه تامین شود.
وی افزود:این مجموعه در زمینی به مساحت بالغ بر ۷۸ هزار مترمربع در شهرک صنعتی داران احداث می شود و سرمایه گذاری اولیه آن حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.
این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: بهره برداری اولیه این شهرک طی چهار ماه آینده انجام می شود و تکمیل مراحل بعدی پروژه ظرف مدت دو سال انجام خواهد شد.

این فعال بخش خصوصی اشتغال‌زایی مستقیم را پس از افتتاح شهرک استخراج رمزارز را برای  ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۵٠٠ نفر به صورت غیرمستقیم اعلام کرد و گفت: ۸۰ درصد از این افراد از نیروهای بومی شهرستان فریدن خواهند بود

‎مدیرعامل شرکت تدبیر افزار پژواک، مجری این پروژه
تصریح کرد:قرار است از گرمای تولیدی در این شهرک صنعتی که از ماینرها (استخراج کننده ها) تولید می شود برای تامین گرمایش شهرک گلخانه ای منطقه دامنه که در نزدیکی آن قرار دارد استفاده شود که این امر می‌تواند در مصرف بهینه انرژی نقش بسزایی ایفا کند.
وی در خصوص افت فشار برق و یا قطعی برق تاکید کرد:ماینرها و استخراج کننده هایی که به طور غیرقانونی و پنهان فعالیت می‌کنند سبب افت فشار شبکه می‌شوند، اما روند فعالیت شهرک استخراج رمز ارز واقع در شهرک صنعتی داران به طور کامل شفاف و قانونی است و هیچ موضوع پنهانی وجود ندارد و هیچگونه خاموشی هم رخ نخواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها