استاندار کرمان نسبت به تغییر رنگ بندی شهرها هشدار داد

تصمیم گیری برای اعمال مجدد محدودیت ها در کرمان

استاندار کرمان در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا گفت: زیرساخت‌های منظم، اعتمادبخش و حرفه‌‌ای در استان فراهم شده و واکسیناسیون در گروه‌های هدف استان کرمان نیز بسیار منظم انجام گرفته است.
کد خبر: ۱۳۱۴۴۱۷

به گزارش جام جم آنلاین کرمان، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا (انستیتو پاستور ایران - انستیتو فینلای کوبا) صبح امروز 18 اردیبهشت ماه باحضور دکتر حقدوست معاون وزیر بهداشت، استاندار کرمان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان وجمعی از مدیران و متقاضیان در مرکز فناوری سلامت آغاز شد.
 
علی زینی‌وند استاندار کرمان در این آیین از همراهی مردم استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالاتر از میانگین کشوری تقدیر کرد و با اشاره به بازدید خود از مراحل پذیرش و تزریق داوطلبان فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا گفت: زیرساخت‌های منظم، اعتمادبخش و حرفه‌‌ای تزریق واکسن در استان فراهم شده است.

وی از زحمات مضاعف یک سال گذشته کادر درمان در مقابله با کووید -19 تقدیر کرد وافزود: ناگزیر بر اجرای محدودیت‌ها برای حفظ جان مردم هستیم، واکسیناسیون در گروه‌های هدف استان کرمان نیز بسیار منظم انجام گرفت و گزارشی از تخلف در تزریق واکسن نداشته‌ایم.

استاندار کرمان تصریح کرد:طبق گفته‌ متخصصان و پزشکان، واکسن مشترک ایران و کوبا قابل اعتماد است،مسؤولان هم باید داوطلب تزریق واکسن باشند، حتی بنده هم داوطلب تزریق می‌شوم تا هرچه زودتر این مسیر با موفقیت انجام شود.

زینی‌وندگفت:محدودیت‌ها شرایط سختی را ایجاد کرده و باید سریع‌تر به تولید انبوه واکسن داخلی و واکسن‌های مشترک برسیم.

 دکتر علی‌اکبر حقدوست معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم عنوان کرد: اتفاقی که طی یک سال گذشته در زمینه فعالیت‌های پیشرفته تولید واکسن در کشور روی داده، یک جهش بوده این در حالی است که در حالت عادی ممکن بود ۱۰ سال طول بکشد تا این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد:فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا به‌ خوبی پیش رفته و امیدواریم کرمان هم یکی از بهترین سایت‌ها باشد و به یک واکسن جهانی دست پیدا کنیم.

به گفته حمیدرضا رشیدی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز  هشت دانشگاه علوم پزشکی در فاز سوم کارآزمایی در سطح کشور مشارکت دارند که ۲۴ هزار نفر در این مرحله آزمایشی، واکسن تزریق می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین از تزریق ۵۰ نفر از افراد ثبت‌نام کرده در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در استان طی روز گذشته خبر داد.

گفتنی است، دکتر نخعی مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر نقوی مسئول ستاد هماهنگی شبکه های بهداشت درمان دانشگاه علوم پزشکی در این مرحله از کارآزمایی واکسن شرکت کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها