رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد

سوم خرداد پایان فرصت غربی‌ها برای اجرای تعهدات برجامی/ دوربین‌های آژانس خاموش می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

اگر توافق وین در قالب برجام باشد نیاز به تصویب در مجلس نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر توافق صورت گرفته در مذاکرات وین در قالب برجام باشد، نیاز به تصویب در مجلس نیست.
کد خبر: ۱۳۱۴۳۳۳

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ادامه مذاکرات وین گفت: تاکنون در این مذاکرات اتفاق جدیدی رخ نداده و این جلسات بیشتر حالت فرسایشی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه هر توافقی در وین انجام شود، مجلس باید در جریان آن باشد، ادامه داد: اگر توافق صورت گرفته در قالب برجام باشد نیاز به تصویب در مجلس نیست، اما اگر بخواهند چیزی را به برجام اضافه کنند باید به تصویب مجلس برسد.

نماینده مردم قم در پارلمان تصریح کرد: طبق ماده ۷ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ ها دولت باید پس از اینکه طرف‌های مقابل به تعهدات برجامی خود برگشتند، به مجلس گزارشی بدهد که در صورت تایید اجرای تعهدات از سوی غربی‌ها و راستی آزمایی‌ ها، اجازه بازگشت ایران به تعهدات برجامی خود صادر خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر گونه معاهده و قراردادی که برای کشور تعهد ایجاد کند طبق قانون اساسی باید در مجلس به تصویب برسد که مذاکرات وین نیز از این موضوع مستثنی نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها