شبکه کان نیوز رژیم صهیونیستی گزارش کرد

مذاکرات «وین» درباره برجام فردا ازسرگرفته می‌شود

جالینا پورتر از حضور دوباره دیپلمات‌های آمریکایی در وین در هفته جاری برای مذاکرات احیای برجام خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۴۱۲۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا از بازگشت دیپلمات هایش به وین برای ادامه مذاکرات درباره احیای توافق برجام خبر داد.

بر این اساس، جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: در هفته جاری دیپلمات‌های آمریکایی برای ادامه روند مذاکرات برجام به وین سفر خواهند کرد. طی ماه گذشته مذاکره کنندگان آمریکایی به رهبری رابرت مالی، مسئول میز ایران در وازرت خارجه گام‌های متقابل تهران و واشنگتن برای احیای مجدد توافق هسته‌ای ایران را بررسی کردند.

وی افزود: من هم اینک در جایگاه و مقامی نیستم که درباره مذاکرات آمریکا و ایران در وین درباره تبادل زندانیان حرفی بزنم. با این حال، همواره واشنگتن از بازگشت تهران به توافق برجام حمایت کرده است. ما زمان بندی خاصی برای این مذاکرات نداریم.

این مقام آمریکایی مدعی شد: تیم مذاکره کننده ما در دور جدید مذاکرات تسهیل تحریم‌های ایران را نیز مورد بررسی قرار خواهند داد. به طور کلی در مذاکرات شاهد پیشرفت‌هایی هم بوده ایم، اما همواره نه به دنبال اتلاف وقت بوده ایم و نه در انجام امور عجله خواهیم کرد.

این اظهارات پورتر درحالی مطرح می شود که پیشتر ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود واشنگتن هیچ مشوقی به تهران برای بازگشت به توافق برجام اعطا نخواهد کرد. موضع صریح مقامات ایرانی این است که آمریکا باید در ابتدا تمامی تحریم ها را برداشته و سپس تهران به تعهدات خود ذیل برجام عمل خواهد کرد.

استراتژیست های آمریکایی در نظر دارند در گام نخست بخش کوچکی از تحریم های ایران را که مغایر با برجام می خوانند در قبال پایبندی کامل تهران به توافق هسته ای به حال تعلیق (waiver) در بیاورند. در گام بعدی برداشتن سایر تحریم ها که بخش اصلی آن محسوب می شود نیز منوط به مذاکره درباره برنامه موشکی و اقدامات منطقه ای تهران خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها