احتمالا پاسخی که هرکدام از شرکتهای فعال در این حوزه به این قبیل سوالات میدهند، متفاوت خواهد بود؛ اما شاید بتوان یک وجه مشترک در بین همه آنها پیدا کرد و آن تغییرات کوچکی است که هر کسبوکاری سعی در ایجادش دارد تا به این وسیله کاربر بیشتری را مجاب به استفاده از نرمافزارش کند.
درواقع هر شرکت تلاش میکند علاوهبر امکاناتی که در نرمافزار رقیبش وجود دارد، یک یا چند قابلیت جدید به آنها اضافه کرده و آنها را تبدیل به مزایای نرمافزارش کند.
شرکت دانش بنیان «توسعه راهبرد امن آرمان» -که در ادامه بهاختصار با نام «آرمان» از آن یاد میکنیم- از شرکتهایی است که در حوزه ارائه سیستم مدیریت جامع کسبوکار فعالیت میکند و سابقه 18 سالهای که هسته اصلی موسسان این شرکت دارند، آن را به یکی از شرکتهای پیشرو در این عرصه تبدیل کرده است.
شرکت آرمان از شرکتهایی است که فعالیتش را از مجموعه رشد دانشگاه فردوسی مشهد شروع کرده است. آنها اکنون تقریبا 9 سال است که بهعنوان شرکتی رشد یافته، از مجموعه دانشگاه فردوسی خارج شده و کارشان را بهصورت خصوصی ادامه میدهند.
زمینه فعالیت این شرکت در ابتدا سرویسهای ارزشافزوده وب و موبایل بوده است و تاکنون سه برند تجاری را بهعنوان محصولاتشان عرضه کردهاند.
«سامانه بلوط» یکی از این محصولات است که یک پلتفرم اپلیکیشنساز و دانشبنیان است، مجموعه محصولات مذهبی «مبین موبایل» نیز از دیگر محصولات شرکت آرمان است که برای اولینبار بهصورت مجموعهای از محصولات مذهبی چندزبانه روانه بازار شده است؛ اما مهمترین محصول این شرکت بدونشک پلتفرم مدیریت جامع کسبوکار «میزیتو» است که موفق به کسب گواهی دانشبنیان از معاونت علمیوفناوری ریاستجمهوری نیز شده است. شرکت آرمان با تکیهبر نرمافزار میزیتو، کارت بازرگانی و مجوز صادرات این محصول را نیز در اختیار دارد.
مدیر فروش و توسعه تجاری شرکت آرمان، در خصوص روند شکلگیری نرمافزار میزیتو بهجامجم میگوید: «ما در مجموعه آرمان متوجه یک مشکل و دردسر بزرگ در سازمانها و شرکتها شدیم و آن مشکل این بود که تقریبا همه فعالیتهای آنها بهصورت جزیرهای درآمده بود؛ درواقع شرکتها علاوهبر سیستم اتوماسیون داخلی، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا سیآراِم (CRM) و پلتفرم مدیریت پروژه را باید بهصورت جداگانه تهیه میکردند و در کنار اینها، برای برقراری ارتباطات داخلی مجبور بهاستفاده از شبکههای اجتماعی مانند واتساپ و تلگرام بودند؛ به این ترتیب اسناد و اطلاعات یک شرکت بهصورت یکپارچه در دسترس نبود و این کار را برای آن مجموعه بسیار سخت میکرد.» آرش کاهنی در ادامه میگوید: «میزیتو با هدف خارجکردن فعالیتهای شرکتها و سازمانها از حالت جزیرهای و ایجاد بستری جامع برای دسترسی و مدیریت تمام پروژهها و فعالیتهای مربوط به شرکتها وارد میدان شد.»
مدیر فروش شرکت آرمان در پایان میگوید: «باتوجه به دانشبنیان بودن ماهیت شرکت آرمان، همیشه نگاهی حمایتی به سایر کسبوکارهای خلاق یا دانشبنیان داشتهایم؛ در همین راستا، ما از نظر قیمت و همچنین از نظر پشتیبانی آموزشی، همیشه تلاش کردهایم میزیتو را در رتبه اول قرار دهیم.
میزیتو در کنار امکانات وسیعی که دارد، پشتیبانی قدرتمندی هم ارائه میدهد. اکنون که با شما گفتوگو میکنم 13هزار و 250 شرکت، سازمان، مجموعه و تیم استارتآپی در حال استفاده از نرمافزار میزیتو
هستند.»
شبکه ارتباطی سازمانی: در میزیتو شرکتها میتوانند اعضای خودشان را وارد میز کار کنند و بهطور کامل با هم ارتباط داشته باشند؛ بهاین ترتیب برای برقراری ارتباط میان اعضای یک شرکت، دیگر نیازی به هیچکدام از شبکههای اجتماعی نخواهد بود و یک شبکه اجتماعی اختصاصی با ماهیت کسبوکار، به مخاطبان میزیتو ارائه خواهد شد.
سیستم مدیریت پروژه: کاربران میزیتو میتوانند با استفاده از این نرمافزار، پروژههای مختلفی را تعریف کرده و اعضای مربوط به هر پروژه را وارد آن کنند؛ همچنین آنها میتوانند با میزیتو از روند پیشرفت پروژهها و نحوه انجام وظایف، کاملا مطلع باشند.
سیستم مدیریت وظایف: میزیتو این امکان را فراهم کرده است که کاربر بتواند کارهایش را در بازههای سالیانه تعریف کند و در موعد انجام هرکدام از آنها، سیستم هشدار داده و یادآوری خواهد کرد.
اتوماسیون یا کارتابل اداری: در بخش نامههای میزیتو، قابلیت ثبت سند وجود دارد و نامههای وارده یا صادره، امکان ارجاع، پاراف و درج وظیفه در ذیل نامه را نیز دارند.
یادداشتها: این ویژگی تقریبا از امکانات «گوگلکیپ» است که به کاربر اجازه میدهد یادداشتهای روزانه و موارد شخصیاش را بهعنوان چکلیست در میزیتو قرار دهد و نظمشخصی را هم درکنار نظمکاری برای خودش ایجاد کند.
پرونده مشتریان: این ویژگی یک قابلیت سیآراِم یا مدیریت ارتباط با مشتری است که امکان ثبت اسناد مالی، ثبت سرنخها و فرصتهای فروش، ثبت محتوای مربوط به پروژهها یا مشتریان را فراهم میکند.
ارتباطات شرکتبهشرکت (B2B): با استفاده از این قابلیت، هر شرکتی میتواند با دیگر شعب خودش در ایران یا خارج از ایران، ارتباط داشته باشد و درواقع با استفاده از یک نامکاربری، با دهها شعبهاش ارتباط برقرار کند و بهصورت آنلاین از روند انجام وظایف و پروژهها در شعب دیگر مطلع باشد.
سیستم ویدئوکنفرانس: ویژگی ایجاد ارتباط تصویری از قابلیتهایی است که در دوران همهگیری ویروس کرونا در میزیتو شکل گرفته است.
میزیتو بهعنوان یک ابزار دورکاری نیز مطرح است و با افزودن امکان ویدئوکنفرانس و تماس تصویری آنلاین، شبکه اجتماعی خودش را قویتر از قبل توسعه داده است.
سیستم مانیتورینگ و گزارشدهی: میزیتو میتواند تمام بخشهای ذکر شده را مانیتور یا پایش کند و گزارشهای جامعی را در اختیار کاربر قرار دهد.
مدیر فروش شرکت آرمان، درباره قابلیتهای منحصربهفردی که میزیتو را نسبت به سایر نرمافزارهای مشابهش برتر و جذابتر میکند، به جامجم میگوید: «شرکتهای مشابهی که در ایران یا خارج از ایران مشغول فعالیت هستند، معمولا روی بخشی از حوزههای تعریف شده در زمینه مدیریت کسبوکار متمرکز میشوند و کاربر نمیتواند به تمام خدمات در قالب یک سیستم جامع در دسترسش داشته باشد. میزیتو تنها سیستم مدیریت پروژه آنلاین و ابزار دورکاری است که بهصورت کاملا یکپارچه و جامع عرضه میشود. سیستم مدیریت پروژه، اتوماسیون، سیآراِم، شبکه اجتماعی و ... حوزههایی هستند که رقبای ما در یک یا دو بخش از آنها فعالیت میکنند.» وی میافزاید: «ما در میزیتو زمان زیادی را صرف طراحی ساده و کاربرپسند آن کردهایم و از سیستم گرافیکی ویژهای بهره گرفتهایم که کیفیت بسیار بالایی دارد. یکی دیگر از تفاوتهای ما با مجموعههای مشابه، همین رابط کاربری ساده میزیتو است که باعث میشود تمام پرسنل یک سازمان بهراحتی بتوانند از نرمافزار میزیتو استفاده کنند.» کاهنی ادامه میدهد: «مهمترین عامل برتری ما نسبت به رقبایمان این است که میزیتو در سه بستر وب، اندروید و آیاواِس (iOS) راهاندازی شده است و تمام کاربران را با هر ابزار یا سیستمعاملی که در اختیار داشته باشند تحت پوشش قرار میدهد. همچنین امکان ارائه سرویس در بستر ابری (Cloud) برای میزیتو درنظر گرفته شده است و بسته به تمایل مشتری، میتوان آن را در سرورهای سازمانها نیز بارگزاری کرد.»
راههای تماس با «توسعه راهبرد امن آرمان»:
سایت: www.mizito.ir
ایمیل: info@mizito.ir
اینستاگرام: mizito_official@
شماره تماس: 5-38481893-051
آدرس: نشانی دفتر مرکزی: مشهد، خیابان راهنمایی، برج سلمان، طبقه ۹، واحد ۴
فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گروسی: مشکل تیم روحی و روانی است
شاهین بیانی در گفتوگو با «جامجم»: