به گفته مدیرکل آموزش و پرورش البرز ۳۵۱ دانش آموز این استان به مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزی سال ۱۴۰۰ کشور راه یافتند.
کد خبر: ۱۳۱۲۹۲۶
به گزارش جام جم آنلاین البرز؛ سالار قاسمی گفت از بین یک هزار و ۷۱۳ دانش آموز شرکت کننده البرز در مرحله اول المپیاد‌های علمی کشور ۳۵۱ دانش آموز آنان برای رقابت در مرحله دوم پذیرش شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت‌های علمی ۲۰۱ دانش آموز پسر و ۱۵۰ دانش آموز دختر پذیرفته شدند.

وی از البرز به عنوان سرزمین استعداد‌ها یاد کرد و یادآورشد: دانش آموزان این استان در بیشتر مسابقات و جشنواره‌های کشوری و جهانی پیشرو هستند.

قاسمی هدف از برگزاری المپیاد‌های علمی دانش‌آموزی را ایجاد تکاپوی آموزشی در مدارس، شناسایی و انتخاب دانش آموزان با استعداد و دارای توانمندی‌های ذکر کرد.

وی گفت: آزمون مرحله اول المپیاد‌های علمی به صورت سراسری در اسفندماه ۹۹ برگزار شد.

وی ادامه داد: المپیاد علمی دانش آموزان در رشته‌های ادبی، جغرافیا، ریاضی، زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، رایانه، نجوم و اختر فیزیک، علوم زمین، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت و پژوهشی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه این آزمون ویژه دانش آموزان دختر و پسر سال دو م و سوم متوسطه دوره دوم است، عنوان کرد: برگزیدگان مرحله اول المپیاد‌ها در آزمون مرحله دوم که در مراکز استان‌ها برگزار شد شرکت کردند و پس از موفقیت دراین مرحله به مرحله کشوری معرفی شدند.

وی تاکید کرد: سال گذشته دانش اموزان البرزی ۱۹مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز در المپیاد‌های علمی کشور را برای استان البرز به ارمغان آوردند.

استان البرز ۱۷ مدرسه سمپاد دارد که پنج هزار و ۸۶ دانش آموز در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها