نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

شورای شهر قم سالم ترین شورای کلانشهرهای کشور است

عضو هیات رییسه مجلس:

تحریم در صنعت کشور اثر منفی گذاشته است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم های اقتصادی در فضای کسب و کار صنعتی تاثیرگذار بوده و به مانعی در واردات تجیهزات و ابزارآلات تولید تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۳۱۲۴۰۵

به گزارش جام جم آنلاین قم، احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه بازدید از چند طرح صنعتی در پهنه صنعتی نیزار قم، افزود: همچنین برخی از مشکلات تولید مانند نقدینگی و هزینه بالای تولید و موازی کاری دستگاه های اجرایی باید در داخل حل شود و به سمت هماهنگی بیشتر حرکت کند.

وی در ادامه افزود: برای احداث کارخانه تولید پارجه مشکی در قم وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمتر از یک روز مجوز صادر کرد در حالی که مجوزهای مشابه تا ۶ ماه به طول می انجامد که نشان می دهد می توان بقیه مشکلات را هم به همین نحو مدیریت نمود.

وی بیان کرد: رفع موانع تولید در مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین حمایتی در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها دنبال می شود.

امیرآبادی افزود: مشکل زمین یکی از دغدغه های مهم فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی در کنار چالش تامین اجتماعی است که در بازدید امروز به بخشی از این درخواست ها رسیدگی شد.

وی تصریح کرد: تامین مواد اولیه از دیگر مشکلات و دغدغه هایی است که فعالان اقتصادی و واحدهای صنعتی پهنه صنعتی نیزار با آن روبه رو هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید امروز از یک طرح توسعه ای بازدید بعمل آمد که در صورت نهایی شدن آن ۳ هزار نفر به ظرفیت اشتغال قم افزوده می شود.

امیرآبادی یادآور شد: حضور مسئولان استانی و نمایندگان مجلس در واحدهای تولیدی سبب می شود تا هم با مشکلات این واحدها از نزدیک آشنا شویم و نیز روند حل این چالش ها را در قالب قوانین جدید در مجلس دنبال کنیم.

وی ابراز کرد: مالیات بر ارزش افزوده یکی از چالش های اساسی بخش تولید است و برای حمایت از بخش تولید مالیات بر عملکرد واحدهای تولیدی در سال جاری از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها