یک مطالعه جدید نشان می دهد مردان مبتلا به مشکلات خواب مانند راه رفتن در خواب، در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری پارکینسون هستند.
کد خبر: ۱۳۱۲۰۱۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محققان با مطالعه نزدیک به ۲۶۰۰۰ مرد در رده سنی ۷۵ سال دریافتند کسانی که در خواب راه می‌روند یا دارای اختلال رفتاری خواب با حرکت سریع چشم (RBD) هستند ، در مقایسه با افرادی که این وضعیت را ندارند، چهار برابر یا بیشتر با خطر ابتلاء به بیماری پارکینسون روبرو هستند.
دکتر «شیانگ گائو»، محقق ارشد از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، در این باره می‌گوید: «وجود پاراسمونیا، مانند راه رفتن در خواب و RBD، می‌تواند علامت فساد عصبی باشد.»

کسانی که از RBD رنج می‌برند رویاهای واضح و غالباً ناخوشایندی همراه با صداها و حرکات ناگهانی دست و پا دارند.
البته محققان تاکید می‌کنند مردانی که یکی از این مشکلات خواب را دارند الزاماً محکوم به بروز این اختلال حرکتی نیستند.

به گفته محققان، هنوز علت افزایش این خطر مشخص نیست و احتمال ابتلاء این گروه از افراد به بیماری پارکینسون قطعی نیست.
گائو در ادامه می‌افزاید: «ما برای درک این موضوع به مطالعات بیشتری نیاز داریم. به ویژه برای بررسی اینکه آیا راه رفتن در خواب قبل از شروع پارکینسون اتفاق می‌افتد یا اینکه افراد مبتلا به راه رفتن در خواب بعداً به پارکینسون و سایر بیماری‌های عصبی دچار می‌شوند.»

محققان پس از بررسی داده‌ها دریافتند که راه رفتن در خواب با خطر چهار برابری ابتلاء به بیماری پارکینسون مرتبط است. RBD با شش برابر افزایش خطر همراه بود و داشتن هر دو اختلال با افزایش خطر هشت برابری مرتبط بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها