رییس مرکز تولید و فنی سیما خبر داد:

آماده سازی استودیوهای برنامه های انتخاباتی

رئیس مرکز تولید و فنی سیمای رسانه ملی از تمهیدات گسترده این مرکز برای انتخابات خرداد ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۰۹۷۷
به گزارش جام جم آنلاین، آقای مهرداد عظیمی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای برنامه‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به ماهیت و رسالت مرکز تولید و فنی، از ماه‌ها قبل اقدامات مختلفی در حوزه‌های فنی و تولیدی انجام شده است.

آقای عظیمی ادامه داد: در حوزه فنی از ماه‌ها قبل استودیو ۱۱ جام‌جم که مکان اصلی ضبط و پخش مناظره‌های داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ است، تخلیه شده و با تلاش شبانه روزی مهندسان و عوامل حوزه استودیو‌ها و اداره کل فنی، اقداماتی مانند تعویض و تغییر شبکه فرسوده نور استودیو، و ایجاد زیرساخت برای ۱۴۰ خط نور، تعویض میکسر صدا و اقدامات فنی برای استفاده ۸ دوربین و بازسازی شبکه حرکتی و تلسکوپی پروژکتور‌ها و نصب پروژکتور‌های جدید LED انجام شده است.

رئیس مرکز تولید و فنی سیمای رسانه ملی درباره سایر برنامه‌های انتخابات نیز گفت: از جمله برنامه‌های مهم انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری ۶ برنامه است که با عناوین «مناظره» در استودیوی شماره ۱۱، «گفتگو با جوانان» در استودیوی شماره ۱۲، «گفتگو با دوربین» دراستودیوی شماره ۱۳، «گفت وگوی اقتصادی» در استودیوی شماره ۱۴، «برنامه ایران ۱۴۰۰» در استودیوی سالن همایش‌ها و برنامه «گفتگو با ایرانیان خارج از کشور» در استودیوی جام جم برای ایام تبلیغات نامزد‌های انتخابات در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: از ابتدای امسال استودیو‌های ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ جام‌جم تخلیه شده تا اقداماتی، چون سیستم تهویه، نور و برق آن‌ها انجام شود.

مدیر مرکز تولید و فنی سیما خاطرنشان کرد: بازسازی زیرساخت نور و به روزرسانی تجهیزات نور، تعویض پروژکتورها، اپوکسی کف، نصب پرده سیلکو از دیگر اقداماتی است که این مرکز برای برنامه‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ انجام داده است. همچنین تمهیدات لازم برای آماده سازی استودیو‌های جام جم و مرکز همایش‌ها هم انجام شده یا در دست اجراست.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما درباره اقدامات در حوزه محتوایی و تولید هم گفت: طرح دکور‌های انتخاباتی از ماه‌ها قبل از آغاز رسمی تبلیغات به تأیید ریاست سازمان، ستاد انتخابات و معاون سیما رسیده است و از چند هفته قبل از تبلیغات نصب می‌شود و همه برنامه ریزی‌ها برای نصب دکور‌ها و ضبط و پخش دیگر برنامه‌ها تاکنون انجام شده است.

آقای عظیمی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف با حضور نمایندگان مرکز در ستاد انتخابات افزود: در سطح مرکز هم با کارشناسان و طراحان دکور از ماه‌ها قبل جلساتی برگزار شده و تمام اقدامات با هماهنگی ستاد انتخابات بوده است.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما خاطرنشان کرد: برای طرح‌های دکور ۶ برنامه فراخوان دادیم به طوری که برای برنامه مناظره، حدود ۴۲ طرح دریافت کردیم که پس از نظرات کارشناسان و ارائه به رئیس سازمان صدا و سیما، یک طرح به تأیید رسید.

وی افزود: در سایر ساختار‌ها هم ۶۴ طرح دریافت شد که از میان آن‌ها، در نهایت ۶ طرح به تصویب رسیده است.

عظیمی خاطرنشان کرد: در مجموع می‌توان گفت نگاه کارشناسی و خلاقانه، محور تمام تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های مرکز تولید و فنی در بحث انتخابات پیش رو است.

وی افزود: از اقدامات شاخص اداره کل تولید مرکز تولید و فنی سیما، پیش بینی تمهیدات لازم برای برنامه سازان با توجه به شرایط کرونا و گروه بندی عوامل تولید شامل دو گروه اصلی و رزرو «کارگردان، تصویربردار، صدابردار، منشی صحنه، گریمور و ...»، تدوین ۶ برنامه آموزشی، تهیه ضوابط پوشش مجریان داوطلبان و مهمانان برنامه ها، تعیین ۷ گروه تخصصی برای تعیین عوامل تولیدی، بازسازی سانتر گریم جام جم و تمهیدات لازم برای فضاسازی محیطی و پاویون جام جم است.

وی از تمام کسانی که در انجام امور محوله برای رویداد مهم و تأثیرگذار انتخابات۱۴۰۰ از جمله همکاران سیما، توسعه و فناوری رسانه و منابع مالی و سرمایه انسانی و سایر حوزه‌ها و همچنین همه مدیران، کارشناسان و کارکنان مرکز تولید و فنی سیما، همکاری و حمایت کردند، قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها