رئیس کل دادگستری استان

لزوم تشکیل شعبه طلایه داران صلح و سازش در نیروی انتظامی قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: باید برای راه اندازی شعبه طلایه داران صلح و سازش با عضویت پنج نفر از کارکنان این سازمان اقدام شود.
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: باید برای راه اندازی شعبه طلایه داران صلح و سازش با عضویت پنج نفر از کارکنان این سازمان اقدام شود.
کد خبر: ۱۳۱۰۵۰۹

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست مشترک قضایی_ انتظامی استان گفت: با توجه به اینکه نیروی انتظامی هم مورد شکایت مردم واقع می‌شود شایسته است برای راه اندازی شعبه طلایه داران صلح و سازش با عضویت پنج نفر از کارکنان این سازمان اقدام شود.

حجت الاسلام قدرتی افزود: در صورت راه اندازی این شعبه، هر شخصی که از کادر نیروی انتظامی شکایتی دارد قبل از ارسال به مراجع قضائی در این شعب برای ایجاد سازش میان آن‌ها اقدام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به کمبود‌ها و محدودیت‌های این نیرو، ادامه داد: هیچ گاه کمبود‌ها نباید ما را از انجام وظایف بازدارد و نباید ناتوانی را باور داشته باشیم، اگرچه در مسیر اجرای وظایف باید پیگیر کمبود‌ها باشیم تا تامین شوند.

وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان ضابط، وظایفی را برعهده دارد که با تکیه بر پشتکار نیروی خدوم انتظامی در حال انجام است و دستگاه قضا قطعاً برای اجرای بهتر آن مساعدت لازم را خواهد داشت.

حجت الاسلام قدرتی در خصوص اموال مکشوفه توسط نیروی انتظامی از جمله وسائط نقلیه موتوری، اظهار داشت: در این خصوص با ستاد اجرایی فرمان امام مذاکره صورت گرفته است و مقدمات لازم برای فروش وسائط نقلیه فاقد مالک و مجهول المالک از سوی این ستاد فراهم می‌شود.

وی درباره درخواست اعطای زمان بیشتر جهت کشف مدارک و بررسی موضوعات پرونده مطابق دستور قضایی از سوی نیروی انتظامی، گفت: با توجه به دستورالعمل رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش اطاله دادرسی در پرونده ها، دستگاه قضایی نیز با معذوریت‌هایی مواجه است و نمی‌توان زمان ارائه گزارش از سوی ضابط را بیشتر از این افزایش داد، چرا که در صورت انجام این امر شاهد اطاله دادرسی خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به لزوم اعمال دقت مضاعف در اجرای خدمات قضایی از قبیل ابلاغ و اجرا تصریح کرد: این امور نیز مانند سایر وظایف نیروی انتظامی باید با دقت صورت گیرد، کما اینکه با توسعه ابلاغ الکترونیک بخش عمده‌ای از وظایف ابلاغ نیروی انتظامی کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها