به مناسبت هفته ملی مهارت؛

بوشهرپایتخت مهارت آموزی و انرژی کشور

مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر:

مهارت آموزی فنی به  32 هزار نفر

سنگ زیربنای موفقیت، درک ارزش مهارت‌ها در کنار باور و پشتکار است مهارت افزایی و آموزش امر مهمی است که باید به آن پرداخته شود.
کد خبر: ۱۳۱۰۴۳۱

 

 

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر، عبدالحمید دراهکی مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: سنگ زیربنای موفقیت ،درک ارزش مهارت‌ها در کنار باور و پشتکار است مهارت افزایی و آموزش امر مهمی است که باید به آن پرداخته شود.در ارائه آموزش‌های مهارتی در بخشهای صنایع، روستایی، ثابت و سیار شهری، پادگان، زندان، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، عشایر، مراکز درمان اجباری، کارگاه‌های صنایع و اصناف و سکونتگاه‌های غیر رسمی اداره کل استان موفق به تحقق اهداف آموزشی شده است.

 وی افزود: مراکز آموزش فني و حرفه اي فرصتی برای جوانان جویای کار و فاقد شغل است. آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، افزایش توانمندی های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا را برای متقاضیان آموزش های مهارتی در اولویت قرار داده است.

دراهکی ادامه داد: سیاست آموزشی در مراکز آموزش و فنی وحرفه ای مبنی بر ارائه آموزش‌ها به شکل رایگان است اما برخی صاحبان صنایع از این فرصت بهره لازم را نمی‌برند و گاها از این قابلیت بی اطلاع هستند که می‌طلبد رسانه‌های جمعی جهت تحقق این مهم درکنارآموزش های فنی و حرفه‌ای گام بردارند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: در همین راستا در سال گذشته 32 هزار و 145 نفر در دو بخش دولتی و خصوصی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در 10 شهرستان استان بوشهر فرا گرفته‌اند.

 وی افزود: تحقق 97 درصدی آموزش های بخش خصوصی استان بوشهر در سال گذشته یکی از توفیقات فنی و حرفه ای استان بود. آموزشگاه های خصوصی استان با تعهد آموزش يک میلیون و 900 هزار و ۶۶۳ نفر ساعت، در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی يک میلیون و 888 هزار و 786  نفر ساعت آموزش را ارائه کردند.

 دراهکی ادامه داد:  12 هزار و 364 نفر دوره در آموزشگاه های آزاد شامل 7 هزار و 499 نفر دوره زن و ۴ هزار و 865 نفر دوره مرد برگزار شده است.در حال حاضر   15 مرکز ثابت و 8 شعبه سیار دولتی در استان فعالیت دارند. در مجموع 20 هزار و 581  نفردوره آموزش‌های مهارتی در قالب 606 حرفه  به صورت حضوری و مجازی در مراکز دولتی این استان و در رشته‌های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو، تعمیر موتور قایق بنزینی، کارآفرینی، ایمنی و بهداشت، تراش سی ان سی، عمران در  شرايط کرونايي و خاص جامعه ارائه شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها