استاندار کرمان در همایش فرمانداران و بخشداران سراسر استان:

وظیفه ما برگزاری انتخابات سالم، شفاف و پرشور است

استاندار کرمان شاکله گفتار احزاب کرمان را دلبستگی به نظام جمهوری اسلامی، منافع ملی و دلسوزی برای کشور دانست
کد خبر: ۱۳۱۰۳۵۷

به گزارش جام جم آنلاین کرمان :علی زینی‌وند 22 فروردین ماه در نشست با نمایندگان احزاب استان عنوان کرد: استان کرمان به تناسب ظرفیت وجودی آن در خلق ثروت برگرفته از فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف در جایگاه خود قرار نگرفته است به ویژه وقتی با استان‌های بسیار کوچکتر و کم‌ظرفیت‌تر در کشور آن را مقایسه کنیم.  

وی بیان داشت: توسعه استان کرمان کاملا نامتوازن است و این عدم توازن در بخش‌ها و مناطق جغرافیایی وجود دارد. توجه زیادی به معادن و صنایع بزرگ استان و زنجیره‌های مرتبط با آنها شده و مگاپروژه‌هایی در این زمینه اجرایی شده که باید هم انجام می‌شده، اما این توجه بیش از حد، ما را از بخش‌های پرظرفیتی در استان غافل کرده و یا تمرکز تصمیم‌سازان و مسئولان کمتر به سمت آنها رفته است.

زینی‌وند افزود: به عنوان مثال بخش کشاورزی استان به تناسب سطح زیر کشت، آب مصرفی و نیروی کاری که در آن لحاظ می‌شود در مقایسه با کشاورزی مکانیزه، سهم ناچیزی دارد.

استاندار کرمان تصریح کرد: در بخش خدمات، سهم استان از میانگین کشور و استان‌های به مراتب کم ظرفیت‌تر از کرمان پایین‌تر است، سهم گردشگری استان نیز بسیار پایین است. مشاغل کوچک استان نیز اعم از مشاغل خانگی تا صنایع کوچک در استان سهم چندانی ندارد، در حالی که با فعال کردن این ظرفیت‌های کم توجه شده می‌تواند توازن در منطقه را هم بالا ببرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ این ظرفیت‌های کمتر استفاده شده را در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان قرار داده‌ایم تا مدیران را ملزم به فعال کردن این ظرفیت‌ها کنیم.
 
استاندار کرمان به سند راهبردی ایران با چین هم اشاره داشت و گفت: در این سند با توجه به اینکه سواحل مکران جزو اسناد و مولفه‌های جدی آن قرار دارد، کرمان می‌تواند پایگاه محکم برای اجرای این سند باشد.

زینی وند بیان داشت: سند راهبردی ایران با چین از معدود توافقاتی است که مورد اجماع همه افراد مطلع دقیق از سند قرار دارد.

وی با اشاره به پیگیری راه آهن بم به جیرفت و جیرفت به جاسک اظهار داشت: استان کرمان در ترانزیت بین‌المللی در انزوا قرار دارد و حتما باید اتصال ریلی ایرانشهر - ریگان - کرمان - رفسنجان - مهریز برقرار شود. 
  
استاندار کرمان همراهی و کمک احزاب برای تاسیس سازمان مسئولیت‌های اجتماعی را خواستار شد و افزود: پولی که شرکت‌ها به صورت پراکنده در استان خرج می‌کنند، چند برابر بودجه دولت است در حالی که با تشکیل این سازمان می‌توان پول‌های مسئولیت اجتماعی را در قالب شورای برنامه‌ر‌یزی هزینه کرد و استان را به لحاظ توازن توسعه بالا آورد.

زینی‌وند ابراز داشت: سعی کردم مدیران را فعال کنم که با هم حرکت کنیم و زمینه‌های موجود را هم تکمیل کنیم، فضای کسب و کار استان اندکی ارتقا یافته و برای برخی از مشاغل توانستیم اقداماتی انجام دهیم.

استاندار کرمان در این نشست به مسئله انتخابات نیز پرداخت و گفت:  شرایط کشور، فضای اجتماعی و فضای تبلیغاتی رسانه‌ای تغییر کرده است.

وی عنوان کرد: با ادبیات مختلف می‌شود از نظام و جمهوری اسلامی دفاع کرد، اینکه به جمهوری اسلامی و انقلاب انتقادی وجود دارد، جایگزین آن چیست؟ در آن طرف مرزها افراد بی‌اعتقاد دور از انسانیت می‌خواهند جانشین جمهوری اسلامی شوند. 
 
زینی‌وند بیان کرد: همه ما اصولگرا، اصلاح‌طلب، انقلابی و میهن دوست دچار خطا شده‌ایم که امروز نگران مشارکت هستیم، اگر می‌خواهیم مردم را دلگرم کنیم، قدم اول این است که به اشتباهاتمان پی ببریم و مولفه‌های غیرمفید در حکمرانی را رفع کنیم.

وی ابراز داشت: بهترین راه این است که تعریف جدید از حکمرانی کشور با حفظ و ذیل همین ساختارها ارائه دهیم، اگر به سمت شکستن ساختارها برویم دیگر نمی‌شود کشور را اداره کرد، ساختارهای قانونی کشور اگر تضعیف شوند دیگر کشور اداره نمی‌شود.

استاندار کرمان افزود: ساختارها را نباید شکست، اما ذیل ساختارها هم نباید تفسیر به رای کرد واگر کسی با من گرایش متفاوتی داشت نمی‌توان او را بد دانست.

وی اضافه کرد: ای کاش گفتمانی که در جلسه احزاب کرمان وجود دارد بر احزاب کشور نیز غلبه پیدا کند، شاکله گفتار احزاب کرمان، دلبستگی به نظام جمهوری اسلامی، منافع ملی و دلسوزی برای کشور است.

زینی‌وند ابراز داشت: به عنوان یک کارشناس علاقه مند هستم در این دوره انتخابات افراد با ریشه، رفتار قابل پیش‌بینی، دلسوز و معتقد تمام قد آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی که همه جریانات فکری را مدیریت کنند رقابت‌های انتخاباتی را شکل دهند.

استاندار کرمان گفت: در استان تمام تلاشمان را برای برگزاری انتخابات به کار می‌بریم، ما مجری انتخابات هستیم و اطمینان داشته باشید اگر فردی ازمجریان انتخابات بخواهد تخلف، جانبداری و سوءگیری در انتخابات داشته باشد، صبح روز انتخابات هم باشد او را عزل می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری انتخابات سالم جدی هستم و بر مر قانون تاکید داریم و امیدواریم فضای خوبی با دلسوزی، عقلانیت و آگاهی همگانی در جناح‌های باریشه کشور و با محوریت سخنان رهبری شکل گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها