معاون امور صنایع صمت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بدهی ۳۷۰ واحد تولیدی به میزان ۲ هزار میلیارد تومان از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و در راستای صیانت از اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدها در سال حمایت از تولید، استمهلال شد.
کد خبر: ۱۳۰۹۹۴۱
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ، رضا عین الله زاده با تشریح بخشی از اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی و تداوم پیگیری مصوبات آن در سال جاری، گفت: برای رفع موانع تولید ۱۴۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته برگزار شده و از ۶۱۸ پرونده رسیدگی شده در جلسات یاد شده، ۵۱ درصد مصوبات اجرایی شده است و ۴۴ درصد نیز در حال اجرا می باشد.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید با عنوان «سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» و اهمیت تحقق این امر و رونق بیش از پیش تولید در استان ، برنامه های حمایتی مدون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در این حوزه با جدیت دنبال خواهد شد.

معاون امور صنایع سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات اجرایی در بخش تامین مواد اولیه پایدار برای واحدهای تولیدی استان و خرید بی واسطه از بورس برای تداوم تولید، افزود: تعداد ۱۵۴ واحد تولیدی اخیرا برای خرید مواد اولیه به بورس معرفی شده اند و مجموع واحدهای استانی خرید کننده مستقیم از بورس۳۵۰ واحد صنعتی می باشد.

عین الله زاده همچنین از تعیین تکلیف بدهی معوق، امور مالیاتی، محیط زیست، تأمین اجتماعی ، آب، برق و گاز به عنوان بخشی از موضوع مصوبات کارگروه در ۱۲ ماهه سال جهش تولید یاد کرد و گفت: پارسال ۳۰۰ فقره اعطای معافیت گمرکی واردات ماشین آلات خط تولید و تکنولوژی ماده ۱۱۹ به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار در آذربایجان شرقی محقق شده است.

*اختصاص سه هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین با تشریح نمای کلی تسهیلات تبصره ۱۸ و رونق تولید استان در سال گذشته، افزود: سه هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره۱۸ برنامه تولید و اشتغال از طریق کارگروه به بانک های عامل معرفی شده اند.

عین الله زاده ادامه داد : در راستای یکی از برنامه های محوری وزارت صمت در سال گذشته با عنوان جهش تولید با تمرکز بر صنایع پیشران و منتخب و تداوم اقدامات حمایتی از صنایع استان ، از محل تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال با رقم ۵۸۵ میلیارد تومان ، ۹۰ درصد سهمیه استان در این بخش جذب شده است .
وی همچنین گفت: پارسال ۵۷۰ میلیارد تومان نیز در بخش رونق تولید آذربایجان شرقی جذب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها