مسافران برای خرید تورهای داخلی و تورهای خارجی به سراغ آژانس های مسافرتی می روند. در اینجا تفاوت بین آژانس های مسافرتی و نحوه انتخاب آنها را شرح می دهیم.
کد خبر: ۱۳۰۹۸۴۴

معمولا کسانی که به طور جدی اهل سفر هستند، گذرشان به آژانس های مسافرتی افتاده است. این دفاتر خدمات مسافرتی انواع و اقسام دارند که تشخیص آنها از یکدیگر چندان راحت نیست.

تورهای داخلی و خارجی را از کدام آژانس های مسافرتی باید بخریم؟

علت این امر آن است که از ابتدای ثبت کسب و کارشان، همه آنها تحت یک مقوله ثبت می شوند. از این گذشته، بسیاری از آنها خدمات مشابهی ارائه می کنند: تورهای داخلی، تورهای خارجی، رزرو هتل، بلیط هواپیما، و نظیر آنها.

پس پرسش هایی که پیش می آیند عبارتند از:

  • تفاوت آژانس های مسافرتی با یکدیگر چیست؟
  • از کدامیک از آنها باید تورهای داخلی یا خارجی را خرید؟

تفکیک آژانس های مسافرتی به دو دسته اصلی

بنا بر دسته بندی ارائه شده از جانب سایت «دستی بر ایران» (www.dastibariran.ir)، دو نوع آژانس مسافرتی هستند که خدمات تور به مسافران ایرانی عرضه می کنند:

  • آژانس های مسافرتی تورگردان
  • آژانس های مسافرتی عامل فروش

گروه اول آژانس هایی هستند که طراحی و اجرای تورهای داخلی و تورهای خارجی را انجام می دهند. به همین علت، آنها را آژانس های مجری تورهای داخلی یا خارجی نیز می نامند. این آژانس ها را تورگردان هم می نامند.

گروه دوم آژانس هایی هستند که عامل فروش گروه اول می باشند. آنها کار طراحی و اجرای تور را خودشان انجام نمی دهند، زیرا این کار نیاز به توانایی ها و منابع حرفه ای و مالی بسیاری دارد. آژانس های تورگردان در رقابت شدید با یکدیگر هستند و باید سرمایه گذاری های سنگینی در این زمینه انجام دهند.

آژانس های تورگردان باید دپارتمان های مختلف داشته باشند و مدیریت هر کدام را به یک نفر واگذار کنند تا کارها به درستی برنامه ریزی و انجام شوند. مدیر عامل مجموعه نیز به هر یک از مدیران خود مسئولیت هایی می دهد و از آنها پاسخ می خواهد.

مدیران هر قسمت از آژانس های مسافرتی تورگردان باید با سازمان ها، وزارتخانه ها و بنگاه های تجاری و افراد حرفه ای بسیاری در تماس باشند و خدمات مطلوب خود را از آنها بخواهند و بر اجرای آنها نظارت داشته باشند.

بنابراین، آژانس های مسافرتی دسته دوم نمی توانند براحتی کار آژانس های دسته اول را به انجام برسانند.

خرید تورهای داخلی یا خارجی از آژانس های مسافرتی

سوالی که ممکن است در این مقطع برای بسیاری از مسافران پیش بیاید این است که از کدام دسته از آژانس های مسافرتی می توان تور خرید. پاسخ این پرسش چندان مشکل نیست.

باید توری را خرید که مجری آن را می شناسید و به آن اطمینان دارید. مجری هر یک از تورهای داخلی یا خارجی یکی از همان آژانس های تورگردان دسته اول می باشد. مهم آن است که این آژانس ها را به تفکیک بشناسید.

شما می توانید به هر یک از آژانس های مسافرتی که می شناسید یا وب سایت آنها مراجعه نمایید و تور مورد نظرتان را پیدا کنید. پرسش کلیدی شما که باید از آن آژانس بپرسید این است که مجری آن تور کدام آژانس تورگردان است.

چگونه آژانس های تورگردان مناسب را پیدا کنیم؟

ممکن است شما به تجربه آژانس تورگردان مورد نظرتان را شناسایی کرده باشید و معمولا برای خرید تور به آنها مراجعه نمایید. این بسیار روش خوبی است و ایرادی هم به آن وارد نیست. تنها محدودیتی که برای شما به وجود خواهد آمد این است که ممکن است هر تورگردانی هر توری را نداشته باشد.

گاهی اوقات پیش می آید که آژانس های معتبر مجری تور هم بسته های تور سایر تورگردان ها را می فروشند. این خود یک راه حل است.

راه حل دوم هم مراجعه به فهرست بهترین آژانس های مسافرتی ایران است که وب سایت «دستی بر ایران» ارائه می کند. این فهرست در دو بخش تهیه و تنظیم شده است:

  • گروه اول: مجریان تورهای داخلی
  • گروه دوم: مجریان تورهای خارجی

فهرست مذکور بر اساس تجربیات و بازخورد مسافران ایرانی تهیه و تنظیم می شود. این امکان وجود دارد که این فهرست هر چند وقت یک بار قدری تغییر بکند. علت آن هم وجود فاکتورهای مختلف و رقابت آژانس های مسافرتی در کارکرد و نحوه ارائه خدمات رقابتی به مشتریان آنهاست.

بنابراین، توصیه می شود هر چند وقت یکبار به این وب سایت مراجعه نمایید و فهرست موجود یا تورهای ارائه شده توسط آنان را در صفحات تورهای داخلی و تورهای خارجی سایت مرور بنمایید. هر از چند گاهی مقاصد گردشگری جدید معرفی می شوند و تورگردان ها به معرفی بسته های تورهای جدید می پردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها