اگر فکر می کنید طلا و نقره گران قیمت ترین فلزات جهان هستند اشتباه می کنید.
کد خبر: ۱۳۰۹۸۰۲

به گزارش جام جم آنلاین ، طلا و نقره هر چند گران قیمت هستند اما گران قیمت ترین در جهان به شمار نمی روند و فلزات دیگری هستند که ارزش بالایی دارند.

برای فهمیدن بیشتر این موضوع مطلب ادامه را بخوانید. البته در این مطلب به طلا و نقره هم اشاره شده است.

 

رادیوم

این فلز بسیار کمیاب، ارزشمند و نقره ای رنگ است. رادیوم گران قیمت ترین فلز در جهان است. برای اینکه تصویر بهتری به شما بدهیم باید به این اشاره کنیم از هر تن پوسته سطح کره زمین فقط 0.001 گرم آن رادیوم است. رادیوم نقطه ذوب بالایی دارد و توانایی شگفت انگیزی در برابر خوردگی از خود نشان می دهد. این فلز معمولاً به دلیل خاصیت انعکاسی آن در مواردی مانند آینه ، نورافکن و جواهرات استفاده می شود. در صنعت خودرو و در برخی زمینه های صنعتی نیز دارای ارزش است. بزرگترین تولید کنندگان رادیوم آفریقای جنوبی ، روسیه و کانادا هستند.

5 فلز گران قیمت جهان (گزارش تصویری)

 

پلاتینیوم

نام این فلز از اصطلاح اسپانیایی «پلاتینو» گرفته شده است که به معنی "نقره کم" است. این فلز به عنوان فلزی متراکم ، چکش خوار ، بسیار غیرفعال و غیر خورنده شناخته می شود. پلاتین به دلیل ظاهر براق و مقاومت چشمگیر در جواهرات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده همچنین در دندانپزشکی ، سلاح سازی و هوانوردی مورد استفاده قرار می گیرد. آفریقای جنوبی ، روسیه ، کانادا و سایر کشورهای فرآوری مواد معدنی از بزرگترین تولید کنندگان این فلز گرانبها هستند.

5 فلز گران قیمت جهان (گزارش تصویری)

 

طلا

طلا به دلیل رنگ منحصر به فرد ، آسان ترین فلز گرانبها به شمار می رود که قابل تشخیص است. این ماده سخت یکی از محبوب ترین گزینه های فلزات و سرمایه گذاری است و به دلیل رنگ ، انعطاف پذیری و رسانایی از محبوبیت بالایی برخوردار است. مشهورترین فلز جهان در جواهرات ، الکترونیک ، محافظت در برابر اشعه و عایق حرارتی به شمار می رود. منابع عمده استخراج طلا آفریقای جنوبی ، ایالات متحده ، چین ، استرالیا و روسیه است.

5 فلز گران قیمت جهان (گزارش تصویری)

 

روتنیوم

روتنیم یکی از فلزات گروه پلاتین است. تمام فلزات این خانواده از عناصر فلزات گرانبها محسوب می شوند زیرا به طور معمول در طبیعت با هم یافت می شوند و دارای خصوصیات مشابه هستند. از مشخصات آن می توان به سختی ، کمیاب بودن و توانایی مقاومت در برابر عناصر خارجی اشاره کرد. روتنیوم در زمینه الکترونیک به عنوان روشی برای موثر قرار دادن تماس های الکتریکی محبوب است. بزرگترین تولیدکنندگان شامل روسیه ، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی هستند.

5 فلز گران قیمت جهان (گزارش تصویری)

 

ایریدیوم

ایریدیوم یکی از متراکم ترین فلزات و  محکم ترین عضو گروه پلاتین است. یکی از بالاترین نقاط ذوب را دارد و مقاوم ترین در برابر خوردگی است. این فلز از سنگ پلاتین و به عنوان محصول جانبی استخراج نیکل فرآوری می شود. بزرگترین تولید کننده ایریدیوم آفریقای جنوبی است. در نوک های قلم ، ساعت ، جواهرات ، قطب نما ، وسایل الکترونیکی ، در پزشکی و صنعت خودرو استفاده می شود.

5 فلز گران قیمت جهان (گزارش تصویری)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها