سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان خبرداد:

محدودیت‌های پنج‌گانه در شهرهای قرمز و نارنجی اصفهان اجرا می‌شود

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان گفت: محدودیت‌های پنج‌گانه از روز سه‌شنبه هفدهم فروردین با شدت و نظارت بیشتری در شهرهای قرمز و نارنجی استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۹۶۷۱

به گزارش جام جم آنلاین اصفهان به نقل از ایرنا،حجت‌الله غلامی اظهار داشت: در زمان حاضر ۱۷ شهرستان استان اصفهان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارد و طرح جامع هوشمند محدودیت‌های کرونایی از امروز با شدت و بازرسی بیشتری اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها به همه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها، اتحادیه‌ها و صنوف ابلاغ شده است، اظهار داشت: نخستین محدودیت مربوط به اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی است که در شهرهای قرمز تا یک سوم کارکنان برای خدمات ضروری می‌توانند حضور داشته باشند و بقیه به صورت دورکاری فعالیت کنند.

غلامی با اشاره به اینکه در شهرهای نارنجی نیز تا دوم سوم کارکنان برای خدمات ضروری و تا یک دوم برای کارهای عادی می‌توانند در اداره حضور داشته باشند و بقیه دورکار باشند، ادامه داد: تصمیم گیری درباره دورکاری با بالاترین مقام دستگاه اجرایی و اولویت با بیماران زمینه ای و مادران باردار است.

وی محدودیت دوم را مربوط به مشاغل دانست و گفت: طی هماهنگی با اتاق اصناف و ابلاغ به همه اتحادیه از امروز مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار در شهرهای قرمز و سه و چهار در شهرهای نارنجی باید تعطیل شوند.

غلامی تاکید کرد: اگر واحدهای صنفی محدودیت‌های ابلاغ شده را رعایت نکنند تا ۱۵ روز پلمب خواهند شد

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان با بیان اینکه برگزاری آیین‌های مذهبی و فرهنگی در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه نیز در این شهرها برگزار نمی‌شود.

وی محدودیت‌های دیگر را مربوط به تردد خودروها در شهرهای قرمز و نارنجی خواند و اضافه کرد: تردد خودروهای با پلاک غیر بومی در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

غلامی ادامه داد: منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در شهرها نیز همچنان برقرار است و رعایت نکردن آن ۲۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مردم و واحدهای صنفی و تولیدی وضعیت استان اصفهان در زمینه همه گیری بیماری کووید ۱۹ بهبود یابد و شهرستان ها به شرایط زرد و آبی برگردند.

بر ساس جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در سامانه ماسک، ۱۰ شهرستان اصفهان، کاشان، سمیرم، شاهین شهر و میمه، فریدن، فلاورجان، گلپایگان، خوانسار، لنجان و نجف آباد در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر)، هفت شهرستان اردستان، آران و بیدگل، خمینی شهر، مبارکه، نایین، بویین میاندشت و تیران و کرون در وضعیت نارنجی (پر خطر) و هفت شهرستان دیگر در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

 

روز سه شنبه ۱۷ فروردین از میان پنج هزار و ۳۵ نمونه تست کرونا در استان، ۲ هزار و ۷۳ مورد معادل ۴۰ درصد، مثبت شد.

در زمان حاضر یکهزار و ۳۶۶ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۱۸۹ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

تعداد بیماران جدید بستری شده ۲۹۷ نفر و تعداد کل موارد فوتی کرونا ۲۵ مورد است که ۱۰ مورد آنها فوتی قطعی کروناست.

بر اساس آخرین اعلام سامانه ماسک، ۸۸ شهرستان در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر)، ۱۳۹ شهرستان نارنجی (پر خطر)، ۱۹۸ شهرستان زرد (خطر متوسط) و ۲۳ شهرستان آبی (کم خطر) هستند.

در شهرستان های قرمز فقط مشاغل گروه یک و ضروری و در شهرستان های نارنجی مشاغل گروه یک و ۲ مجاز به فعالیت هستند.

استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها