با افزایش آمار کرونایی ها، فیرورکوه یکی از شهرهای شرقی استان تهران نارنجی شد تا وضعیت کرونا در این شهر پر تردد به مرز خطرناکی برسد.
کد خبر: ۱۳۰۸۳۹۱
به گزارش جام جم آنلاین تهران؛  با افزایش بیماران مبتلا به کروما و بستری بیماران بدحال، شهر فیروزکوه در نقطه‌ی شرقی و ورودی استان تهران نارنجی شد. تشدید محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی در راستای نارنجی شدن شهرستان فیروزکوه مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است. تردد بسیار زیاد مسافران از مازندران به پایتخت و بلعکس موجب شده تا نگرانی ها در مورد فیروزکوه افزایش یابد. در این گزارش جام جم آنلاین به بررسی آخرین وضعیت فیروزکوه پرداخته است.
مهدی رجب ترقی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه در گفتگو با جام جم آنلاین شهرستان فیروزکوه گفت :پروتکل های بهداشتی براساس مصوبه های مربوط به شهر های نارنجی در شهرستان فیروزکوه به صورت جدی و سختگیرانه ای اعمال خواهد شد.
 وی افزود: در جلسه ستاد کرونای شهرستان فیروزکوه، پیشنهاد دادیم تا محدودیت خروج خودرو ها، از ابتدای شهر تهران صورت بگیرد. تا کنون موردی از کرونای انگلیسی در شهرستان فیروزکوه مشاهده نشده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه  ادامه داد: شیوع ویروس های جهش یافته به دلیل ازدیاد تردد از منطقه فیروزکوه دور نیست.

رجب ترقی افزود:  در حال حاضر ۵ بیمار کرونایی در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری هستند و ۴ تست کرونای مثبت نیز در شهرستان فیروزکوه وجود دارد.
 
ورود و خروج خودروهای با پلاک شخصی برای غیربومی‌ها به فیروزکوه و دماوند ممنوع است

سرهنگ سلیمانی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران به جام جم گفت: برابر آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند در شرق استان تهران نارنجی اعلام شده و ورود و خروج خودروهای با پلاک شخصی به این دو شهرستان ممنوع می باشد.
این مقام انتظامی ادامه داد: از تاریخ  ۱۴۰۰/۰۱/۰۱تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۵ تردد در این دو شهرستان برای وسایل نقلیه با پلاک شخصی ممنوع بود مگر از وضعیت کنونی به زرد یا آبی تغییر کنند.
سلیمانی ادامه داد: ورود و خروج خودروهای با پلاک شخصی به شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند ممنوع بوده در صورت تردد و عدم بازگشت به محل مبداء به مبلغ پنج میلیون ریال اعمال قانون می‌شوند.
 رئیس پلیس راه شرق استان تهران گفت: برای بازگشت مسافرانی که از قبل به این شهرستان‌ها سفر کرده اند، ۷۲ ساعت فرصت تعیین شده است و در صورت ادامه تردد جریمه می‌شوند.

مسافران جهت اقامت در شهرستان های فیروزکوه و دماوند سفر خود را به وقت دیگری موکول کنند

شریفی، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دماوند و فیروزکوه به جام گفت:هم‌اکنون ۲۵ مسافر در اقامتگاه‌های این دو شهرستان حضور دارند که با تغییر وضعیت کرونا در دماوند و فیروزکوه طبق آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ۷۲ ساعت فرصت دارند این شهرستان‌ها را ترک کنند.
وی ادامه داد: از فعالان گردشگری درخواست شده با توجه به تغییر ناگهانی وضعیت، حتما نهایت انصاف را در برخورد با این مسافران داشته باشند.
رئیس میراث دماوند و فیروزکوه ادامه داد: مسافرانی که از قبل اقامتگاه‌هایی را در دماوند و فیروزکوه رزرو کرده‌اند نیز می‌توانند با توافق سفر خود را به وقت دیگری موکول کنند.
وی گفت: با توجه به دستورالعمل معاونت گردشگری، اصل بر رعایت انصاف است. بنابراین از صاحبان کسب و کارهای گردشگری به ویژه اقامتگاه‌ها درخواست شده است با تفاهم و توافق پیش روند. پیشنهاد این است که رزروها به وقت دیگری که مسافر رضایت دارد موکول شود تا طرفین متضرر نشوند.
شریفی گفت: اصل بر گرفتن جریمه نیست؛ اما اگر طرفین توافق نکردند می‌توانند موضوع شکایت را کتبا به این اداره تحویل دهند تا بررسی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها