مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد؛

آغاز بارندگی در کشور از عصر سه‌شنبه / افزایش سرعت باد در برخی مناطق

سازمان هواشناسی با صدور هشداری از وزش باد شدید و گرد و خاک و فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ اسفند) خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۸۲۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که از عصر امروز (۲۹ اسفند) و طی فردا (۳۰ اسفند) در نیمه شرقی کرمان، شمال و شرق اصفهان، شرق یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، قم، جنوب و شرق سمنان و جنوب تهران وزش باد شدید - ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت - و در مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد خیلی شدید با احتمال گرد و خاک - به‌صورت محلی ۵۵ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال کاهش دید، احتمال کاهش کیفیت هوا در شرق و جنوب شرق کشور، احتمال بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، احتمال آسیب به تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و سقوط اجسام از ارتفاع به‌ویژه در کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد.

این سازمان در ادامه هشدار خود توصیه کرده است که سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی محکم شوند و در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره احتیاط شود.

احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، لغو پرواز با هواپیماهای سبک و گلایدرها، انجام اقدامات مقتضی برای حفاظت از تاسیسات و محصولات کشاورزی و سایر اقدامات پیشگیرانه از جمله دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

در ادامه این هشدار، سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در کشور طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ اسفند) خبر داده است.

بر این اساس در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، کاهش دما و وزش باد به‌نسبت شدید، احتمال تگرگ و در ارتفاعات رگبار برف وجود دارد.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که افزایش حجم روان‌آب و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در مناطق کوهستانی وجود دارد. از این‌رو در سفرهای برون شهری به‌ویژه مناطق کوهستانی احتیاط شود.

آمادگی تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر از جمله دیگر توصیه‌های هواشناسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها