کارشناس مسئول مراکز ترک اعتیاد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: چهارکودک خردسال شامل سه پسر و یک دختر پنج ساله امسال در این استان بر اثر مصرف شربت متادون جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۳۰۸۱۰۷
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، تهمینه رجبلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان گرد: برخی از مصرف کنندگان شربت متادون، این ماده را در داخل یخچال، کمد، کابینت و روی میز که در دسترس دیگر افراد خانواده است، نگهداری می کنند.
وی اضافه کرد: شربت تریاک سیاه و تلخ بوده و در صورت خوردن ذره ای از آن توسط کودک بلافاصله آن را کنار می گذارد اما متادون بر خلاف شربت تریاک شفاف، بی رنگ، خوش بو و شیرین است و این ویژگی ها سبب تمایل افراد خردسال به نوشیدن آن می شود.
 
چهارکودک همدانی امسال بر اثر مصرف متادون جان باختند
کارشناس مسوول مراکز ترک اعتیاد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه نباید شربت متادون را در دسترس کودکان قرار داد اظهار داشت: شماری از مصرف کنندگان این نوع دارو به منظور رهایی از انگ اعتیاد و مخفی کردن این موضوع، شربت را در ظروف دیگری از جمله بطری آب معدنی قرار می دهند و این امر سبب شده که دیگر اعضای خانواده به اشتباه این شربت را به جای آب مصرف کنند.
رجبلو تاکید کرد: از دیگر خطرات ریختن شربت متادون در دیگر ظروف خوراکی، استفاده این مواد از سوی کودکان است چراکه افراد خردسال علم و آگاهی نسبت به آسیب زا بودن شربت موجود در بطری ندارند همچنین به دید موادخوراکی آن را مصرف می کنند.
وی بیان کرد: دست کم باید این گونه مواد زیانبار در دسترس کودکان قرار نگیرد همچنین در شیشه های دارای قفل کودک قرار داده شود تا در صورت برداشتن آن از سوی کودک، باز کردن در آن برای او سخت و دشوار باشد.
کارشناس مسئول مراکز ترک اعتیاد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: در صورت تغییر شیشه شربت متادون، الصاق برچسب های با مضمون وجود ماده خطر آفرین یا نوشتن مواد داخل بطری بر روی برچسب ضروری است.
رجبلو از والدین خواست شربت متادون را در کنار دیگر مواد خوراکی و نوشیدنی ها داخل یخچال یا کابینت قرار ندهند تا دیگر اعضای خانواده از روی سهل انگاری و ناآگاهی اقدام به نوشیدن آن نکنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها