رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه خبر داد؛

نصب یکصد لانه پرنده در سطح شهر

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری از نصب یکصد لانه پرنده در سطح خیابان های شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۷۸۵۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه؛ دکتر فرامرز رحمتی‌زاده اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به تغییر زندگی انسان‌ها شاید کمتر صدای پرندگان در شهر شنیده می‌شود.

وی افزود: در گذشته بیشتر افراد با صدای پرندگان از خواب بیدار می‌شدند، اما با گسترش شهرنشینی و اتفاقات زیادی که در شهرها رخ داده، دیگر شاهد جمعیت زیادی از این پرندگان در شهر نیستیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گفت: در برنامه ای که در نظر گرفته ایم به مرور نسبت به نصب لانه پرندگان در نقاط مورد نظر از جمله درختان دارای ارتفاع بلند سطح شهر اقدام شده است.

رحمتی زاده با بیان اینکه در مرحله نخست یکصد لانه پرنده در چهاراره مدرس، خیابان اشرفی اصفهانی و میدان فردوسی، بلوار طاق بستان، الهیه و بلوار نوبهار و بر روی درختان دارای ارتفاع مناسب نصب خواهد شد، تصریح کرد: در حال شناسایی درختانی با ارتفاع مناسب در اکثر نقاط شهر هستیم.

وی با اشاره به سایز لانه‌های ساخته شده، اظهار کرد: این لانه‌ها برای پرندگانی در سایز و اندازه گنجشک‌ها ساخته شده تا بتوانند در آن سکنی گزیده و شرایط تخم گذاری و زاد و ولد داشته باشند و امکان استفاده سایر پرندگان از این لانه‌ها وجود ندارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در پایان خاطرنشان کرد: هدف از این قبیل کارها حفظ محیط زیست شهری برای پرندگان و دیگر موجودات زنده میباشد و سعی داریم با گسترش فعالیت های از این قبیل سیما و منظر شهری را برای چرخه حیات پرندگان مهربانانه تر ترسیم کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها