آخرین اخبار جهان ورزش را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۰۷۷۳۹

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می خوانید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های مختلف جهان است.

 

*بر اساس گزارش مجله شوتینگ اسپورت ورزشکاران حرفه ای در جهان به شکل چشمگیری چاق تر از هر زمان دیگری شده اند که دلیل آن همه گیری کرونا و توقف فعالیت های ورزشی آنهاست.

 

*خبرگزاری کیودوی ژاپن خبر داد که مراسم رژه کاروان های ورزشی در المپیک توکیو با ظرفیت یک ششم برگزار خواهد شد. این دوره از رقابت های المپیک با انواع و اقسام محدودیت ها روبرو است و یک المپیک نرمال نخواهد بود.

 

*نشریه سان انگلیس در گزارشی به طوفان دوپینگی های جدید در دوچرخه سواری اشاره کرد و نوشت نمونه های مثبت جدید، بیشتر از هر زمانی دیگری خواهند بود.

 

*دنیل مدودف تنیسور اهل روسیه به رتبه دوم رنکینگ جهانی تنیس صعود کرد و جای رافائل نادال اسپانیایی را گرفت. مدودف با 9872 امتیاز در این رتبه قرار گرفت. در صدر هم طبق روال ماه های گذشته نواک جوکوویچ تنیسور صربستانی قرار دارد.

 

*اسکی که پیش از این هم یکی از رشته های لوکس در دنیای ورزش بود با توجه به همه گیری کرونا و گران تر شدن تجهیزات مربوط به آن حتی گران تر هم شد. سایت ورلداسپورت در گزارشی از این نوشت که این اتفاق در کاهش تعداد ورزشکاران این رشته تاثیر گذاشته است و 24 درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته ورزشکار حرفه ای در سراسر جهان جذب این رشته ورزشی شده است.

 

*نشریه ایندیاتایمز در گزارشی نوشت که تعطیلی فعالیت های ورزشی در پی همه گیری کرونا، تاثیرات متفاوتی در جمعیت دختران و پسران ورزشکار داشته است. بر اساس اطلاعات به دست آمده از ورزش هند، تعداد ورزشکاران زن حرفه ای با وضعیت فعالیت ثبت شده در هند که ورزش حرفه ای را در دوران همه گیری کرونا ترک کردند 60 درصد بیشتر از آمار مربوط به مردان است. آنطور که به نظر می رسد در کل جهان کرونا بیشتر به ضرر ورزش زنان بوده است.

 

*درگذشت ماروین هگلر بوکسور 66 ساله و قهرمان سابق جهان به دلیل عوارض ناشی از تزریق واکسن کرونا جنجال بسیار گسترده ای به پا کرده است. به دنبال درگذشت این بوکسور مشهور ، تیم تحقیقاتی ویژه ای از دانشگاه تگزاس در حال بررسی واکسن کرونا و عوارض آن هستند تا راهکاری برای تولید واکسنی با کیفیت بهتر پیدا کنند.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها