شاید این سوال اهالی فوتبال و به ویژه هواداران پرسپولیس بی جواب بماند که آیا مستحق‌تر از پرسپولیس برای میزبانی گروه E رقایت های لیگ قهرمانان وجود داشت؟
کد خبر: ۱۳۰۷۴۴۱

جام جم آنلاین ، به رغم تمام مشکلات باشگاهی در فوتبال ایران، محرومیت ها، پنجره های بسته، سخت گیری ها و مشکلاتی که وجود داشت، پرسپولیس به عنوان نماینده باشگاهی فوتبال ایران طی ۳ فصل گذشته دو بار تا آستانه فتح مهم‌ترین جام باشگاهی قاره پیش رفت. برهمین اساس باشگاه پرسپولیس با این پیش زمینه و ارائه کارنامه ای موفق طی سال های اخیر در آسیا، بر‌ای میزبانی از مرحله گروهی فصل ۲۰۲۱ پیشنهاد داد و با در نظر گرفتن تمام شرایط بدون هیچ نگاه رنگی و بیش از هر تیمی استحقاق گرفتن میزبانی را داشت اما باز هم اسیر مناسبات پشت پرده کنفدراسیون فوتبال آسیا و نگاه سیاست‌زده حاکم بر قاره آسیا شد.

از هر زاویه ای که این موضوع مورد بحث قرار گیرد، پرسپولیس حق بیشتری نسبت به گوا برای برگزاری میزبانی رقابت ها دارد و این سوال واقعا به جاست که هند و تیم تازه واردش به این سطح از رقایت های باشگاهی آسیا چه امکاناتی بیشتر از پرسپولیس داشته اند که به میزبانی ایران ترجیح داده شده اند؟

بدون هیچ تردیدی باشگاه پرسپولیس به واسطه نتایجی که در ۳ فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده و با توجه به میزبانی شایسته‌اش در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ شایسته ترین باشگاه در گروه پنجم بوده اما در حالی که هیچ نماینده ای از کشور عربستان در این گروه حضور ندارد این حق میزبانی به تیم ناشناخته گوا داده شد.

به نظر می رسد باز هم مناسبات سیاسی دلیل انتخاب کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده که طی چند سال اخیر نشان داده یکی از سیاست‌زده‌ترین کنفدراسیون های قاره ای است. تا اندازه ای که AFC به راحتی مدعی می‌شود تیمی از هند که برای اولین بار به رقابت‌های معتبر لیگ قهرمانان حضور پیدا کرده، میزبان

شایسته‌تری نسبت به پرسپولیسی است که یکی از پرطرفدارترین تیم‌های قاره محسوب شده و یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های غرب آسیا در سال های اخیر بوده است.

حامد وفایی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها