کد خبر: ۱۳۰۷۲۳۴

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،محمد صفری ملک میان با اشاره به مشکلات مشترک حوزه های انتخابیه استان های شمالی کشور گفت: گیلان و مازندران جزو استان های توریست پذیر هستند و هر ساله مسافرت های زیادی به مناطق شمالی کشور صورت می‌گیرد که این موضوع با ایجاد مشکلات عدیده ای برای بومیان شده است. از جهت دیگر به دلیل ارزان قیمت بودن زمین های گیلان با هجمه ویلا سازی روبرو هستیم که بر مردم منطقه عارضه شده است.

 

وی افزود: فقر مردم منطقه باعث فروش زمین ها با سند وقفی شده تا بدون توجه به وجود زیر ساخت های منطقه، اقدام به ویلا سازی شود که این موضوع مشکلات زیادی را برای ساکنان مناطق شمالی بوجود آورده است.

 

صفری ملک میان با اشاره به معظلات پیش روی ساکنین مناطق شمالی کشور افزود: مردم ما ضمن دارا بودن مشکلات در حوزه تامین آب آشامیدنی،برق و پسماند شاهد پر شدن ساحل خزر از زباله هستند بر این اساس دولت باید نگاه ویژه ای به تامین زیرساخت های لازم در استان مازندران و به ویژه گیلان داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: در بحث تغییر کاربری ها به این نکته می توان اشاره کرد که بسیار شاهد بودیم غیر بومیان با چند حرکت کوچک موفق به گرفتن مجوز تغییر کاربری شدند اما بومیان منطقه ای که بحث مسکن جزو یکی از نیاز های اساسی آن ها بوده دارای مشکل هستند. این موضوع را به مسئولین مربوطه انتقال دادیم و انتظار می رود که دولت توجه ویژه ای برای حل مشکلات مردم منطقه داشته باشد.  

 

وی در ادامه با مشکلات زیست محیطی ادامه داد: دولت استان های شمالی را به واسطه معضلات حوضه آب ریز دریا خزر در اولویت تخصیص بودجه ای قرار داده که امروز به محلی برای دفع فاضلاب های خانگی، پسماند های شیمایی و میکروبی آلوده تبدیل شده است.

 

صفری ملک میان تصریح کرد: متاسفانه دولت در ایجاد نیروگاه ها و راکتور های سوختی حاصل از پسماندها خوب کار نکرده به این دلیل که زباله سوز هایی موجود قدیمی بوده و دارای 25 درصد بازگشت شیرآبه هستند که ضمن آسیب زدن به محیط زیست، پاسخگوی افزایش روز افزون حجم تولید زباله ها نیست.

 

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: دولت مردان پول ها را زمان اختصاص دهند که نگاه دانش بنیان به این گونه مسائل وجود داشته باشد که متاسفانه چنین نگاهی وجود ندارد و از طرف دیگر کسی هم به آن بها نمی دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها