به دلیل اختلال در یکی از تست‌ها

پرواز هلی‌کوپتر مریخی به تعویق افتاد

"SLS" سامانه پرتاب فضایی فو‌ق‌سنگین آمریکایی و ناسا است که از سال ۲۰۱۱ در حال گسترش و تکمیل است؛ در واقع موشک‌های SLS قدرتمندترین موشک‌ها در جهان خواهند بود که در طول پرتاب آرتمیس ۱ تا ۸.۸ میلیون پوند نیروی رانشی تولید می‌کنند!
کد خبر: ۱۳۰۷۰۶۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ "SLS" سامانه پرتاب فضایی فو‌ق‌سنگین آمریکایی و ناسا است که از سال 2011 در حال گسترش و تکمیل بوده و قرار است با استفاده از موشک‌های بزرگ SLS، انسان‌ها بعد از چندین دهه دوباره بر روی کره ماه قدم بگذارند و راهی سفرهای طولانی‌مدت در فضا شوند.
 
سیستم پرتاب فضایی SLS جدیدترین نسل از موشک‌های ناسا محسوب می‌شود که قرار است برای انتقال فضاپیمای "اوریون" در ماموریت‌های باری و سرنشین‌دار به ماه، سیارک‌ها و سفر به مریخ مورد استفاده قرار بگیرد؛ "ویلیام گرستن مایر" مدیر برنامه ماموریت‌های اکتشافی ناسا تاکید می‌کند که موشک‌های SLS‌ فصل جدیدی از اکتشافات فضایی را می‌گشاید.
 
تقویت‌کننده‌های بزرگترین موشک سوخت جامد SLS برای ماموریت آرتمیس 1 کامل شده است؛ کارشناسان ناسا از جرثقیل‌های عظیم‌الجثه برای قرار دادن 10 بخش تقویت‌کننده در لانچر متحرک در داخل ساختمان مونتاژ VAB در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا استفاده کردند.
 
مهندسان ناسا، نخستین قطعه را در 21 نوامبر سال 2020 قرار دادند و این روند تا زمان نصب مونتاژها در 2 مارس ادامه خواهد داشت؛ هنگامی که مرحله اصلی SLS به کِنِدی برسد، تکنسین‌ها آن را به VAB منتقل می‌کنند و سپس آن را بر روی لانچر و بین تقویت‌کننده‌ها قرار می‌دهند.
 
موشک‌های جدید سوخت جامد SLS قادر خواهند بود که در طول پرتاب آرتمیس 1 تا 8.8 میلیون پوند نیروی رانشی تولید کنند!
 
"آرتمیس 1" آزمایشی بدون سرنشین از فضاپیمای "Orion" و موشک SLS به عنوان یک سیستم یکپارچه پیش از پروازهای خدمه به ماه خواهد بود و براساس برنامه آرتمیس، ناسا قصد دارد انسان‌های بعدی را روی ماه فرود آورده و اکتشاف پایدار ماه را ایجاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها