معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع خبر داد

چند محصول حوزه رزم زمینی هفته آینده رونمایی می‌شود

با حضور وزیر دفاع در سیزدهمین جشنواره جوان سرباز وزارت دفاع صورت گرفت:

رونمایی از سلاح تهاجمی پیشرفته تمام ایرانی «مصاف»

همزمان با سیزدهمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ امیر سرتیپ حاتمی از سلاح تهاجمی پیشرفته تمام ایرانی «مصاف» رونمایی کرد. برد موثر مصاف با دوربین دید در روز ۸۰۰ متر و با دوربین حرارتی ۶۰۰ متر است.
کد خبر: ۱۳۰۶۴۱۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، همزمان با سیزدهمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ امیر سرتیپ حاتمی از سلاح تهاجمی پیشرفته تمام ایرانی «مصاف» و چند سلاح ورزشی رونمایی کرد.
 

 سلاح تمام ایرانی مصاف چه مشخصاتی دارد؟

سلاح مصاف با کالیبر۵۱×۶۲/۷ میلی متری، سلاحی است سبک که توسط هوا خنک می­‌شود. سیستم تسلیح این سلاح از نوع پیستون کوتاه بوده و از طریق فشار غیر مستقیم گاز باروت مسلح و به وسیله خشاب تغذیه می­‌شود.این سیستم تسلیح باعث می‌شود که قابلیت اطمینان سلاح و عمر قطعات حساس آن افزایش یابد.
 
این سلاح دارای سه وضعیت ضامن، تک تیر و رگبار می­‌باشد. بر روی سلاح، ریل پیکاتینی استاندارد تعبیه شده است که امکان نصب تجهیزات جانبی مانند دوربین،رد دات، نارنجک انداز، دوپایه و ... را فراهم می­‌کند.
"مصاف" دارای ضامن تیر آخر است که با خالی شدن خشاب، آلات متحرکه را در وضعیت عقب نگه داشته و موجب تسریع مسلح سازی مجدد سلاح می­‌شود.
 
قنداق تلسکوپی به کار رفته در این سلاح، قابلیت تنظیم در شش وضعیت را دارد. وجود دافع در مکانیزم تسلیح نقش مهمی در کاهش لگد این سلاح دارد که قابلیت عملیاتی آن را افزایش می‌دهد.
 
در طراحی سلاح سعی بر آن است که سلاح بالاترین میزان ارگونومی را داشته باشد.دستگیره مسلح کننده در این سلاح دارای دو پدال در طرفین می­باشد که تسلیح سلاح را ساده نموده و تسلیح با یک انگشت از طرفین را نیز امکان پذیر می‌نماید.
 
پیکربندی این سلاح به گونه ای است که در کوتاهترین زمان و بدون نیاز به ابزار خاص قابل تبدیل به نسخه تک تیرانداز و یا کارابین می باشد.این سلاح امکان شلیک کلیه فشنگ‌­های کالیبر ۵۱×۶۲/۷ شامل فشنگ ثاقب، رسام و .... را دارد.
برد موثر این سلاح با دوربین دید در روز ۸۰۰ متر و با دوربین حرارتی ۶۰۰ متر می‌باشد.
 
تمامی مراحل طراحی، ساخت  و تولید این سلاح به دست متخصصان داخلی در سازمان صنایع دفاع انجام شده است و تحویل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
 

سلاح ساچمه زن ورزشی هوماک( مدل تراپ )

دومین محصولی که امروز با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد، هوماک R-۱۰۱ ۱۳۱ است. هوماک اولین مدل سلاح ساچمه زن ورزشی ساخت ایران است که به طور خاص برای ماده تیراندازی تراپ المپیک طراحی و تولید شده است. در طراحی این سلاح مسائل فنی مهمی در نظر گرفته شده است.
 از جمله :
۱- دستیابی به تناسب موقعیت نقطه برخورد ساچمه به نقطه هدف گیری
۲-  بهبود عملکرد ماشه از نظر کورس حرکتی و نیروی ماشه
۳- پوشش‌دهی نیتراسیون در قطعات اصلی جهت افزایش دوام و طول عمر سلاح
۴-   طول بلند چوک از مزیتهای مهم لوله است که نقش موثری در کاهش عقب نشینی سلاح و کیفیت الگوی پراکندگی معین دارد.
۵-  لوله این سلاح به روش کوبش سرد تولید شده و سطح داخلی آن با کرم سخت پوشش دهی شده است که این دو فرایند دوام و عمر سلاح را تضمین می نماید
 

سلاح ساچمه زن ورزشی هوماک (مدل اسکیت)

دومین محصول ورزشی که امروز رونمایی شد هوماک K-۱۱۸ است. این سلاح اولین مدل سلاح ساچمه زن ورزشی ساخت ایران است که به طور خاص برای ماده تیراندازی اسکیت طراحی و تولید شده است. در طراحی این سلاح مسائل فنی مهمی در نظر گرفته شده است از جمله:
۱-  وزن سبک سلاح که باعث کنترل سریع‌تر آن می شود.
۲-  چوک سیلندر که از خصوصیات خاص سلاح اسکیت می‌باشد.
۳-  پوشش دهی نیتراسیون در قطعات اصلی جهت افزایش دوام و طول عمر سلاح.
۴-   لوله این سلاح به روش کوبش سرد تولید شده و سطح داخلی آن با کرم سخت پوشش دهی شده است که این دو فرایند دوام سلاح را تضمین می نماید.
۵-  تفاوت این سلاح با مدل‌های دیگر در وزن گروهی لوله، طول لوله، وزن سلاح و چوک می‌باشد.
 

سلاح ساچمه زن ورزشی سورنا ۲ (مدل اسپورتینگ)

سورنا s-۱۲۸ اولین مدل سلاح ساچمه زن ورزشی ساخت ایران که قابل استفاده برای عموم است.
کاربرد بین‌المللی این سلاح در تیراندازی فدراسیون جهانی FITASC است. در طراحی این سلاح مسائل فنی مهمی در نظر گرفته شده است از جمله:
۱-  پوشش دهی نیتراسیون در قطعات اصلی جهت افزایش دوام و طول عمر سلاح
۲-  لوله این سلاح به روش کوبش سرد تولید شده و سطح داخلی آن با کرم سخت پوشش دهی شده است که این دو فرایند دوام را تضمین می نماید.
چوک قابل تعویض و شاخص انتخاب شلیک و همچنین  قنداق قابل تنظیم متناسب با ارگونومی تیرانداز  از ویژگی های این سلاح می باشد.
 

تفنگ بادی آرتا ( ۴.۵ و ۵.۵)

سلاح آرتا سلاحی است بادی که با مکانیزم کمرشکن مسلح شده و توسط فنر پیستون شلیک می‌کند و دارای ضامن می باشد.
 این سلاح در انواع کالیبر ۴.۵ و ۵.۵ تولید شده است.  هدف از طراحی و تولید آرتا، دومین سلاح بادی ساخت ایران، ارتقاء قدرت و برد سلاح و بالا بردن ایمنی سلاح در حالت کمرشکن است.
 ریل استاندارد این سلاح قابلیت نصب دوربین و تجهیزات جانبی را دارد. سلاح فوق دارای قنداق چوبی است.
 

تفنگ بادی توکا (ضامن اتوماتیک)

سلاح  توکا اولین سلاح بادی ضامن اتومات تولید شده در ایران است که با مکانیزم کمرشکن مسلح شده و توسط فنر پیستون شلیک می کند.
 جهت ارتقا و بالا بردن ایمنی بر روی سلاح ضامن اتومات تعبیه شده است.
قنداق  این سلاح از جنس چوب مرغوب بوده و دارای ارگونومی مناسب با دست تیرانداز می باشد.
 

تفنگ بادی PCP

تفنگ بادی PCP جزوی از خانواده سلاح های ورزشی است که نوع کارابین آن به دلیل دقت بسیار بالا و ارگونومی مطلوب دارای جذابیت خاصی بین ورزشکاران است.
از دیگر مزیت‌های این سلاح تعداد شلیک بالا با همان میزان دقت اولیه است و همچنین این سلاح دارای ضامن می‌باشد.
 لوله تمام عایق شده به همراه مهارکننده‌های صوت داخلی سبب می‌شود که صدای کمی از شلیک شنیده شود. این محصول برای رشته‌های فیلد تارگت و پنج رست قابل استفاده می‌باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها