رزمایش مشترک ارتش‌های آمریکا و کره جنوبی در هفته جاری و به مدت ۹ روز برگزار می‌شود که به دلیل حساسیت‌های بهداشتی و سیاسی، در مقیاسی کوچکتر از سال‌های قبل خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۰۶۳۸۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد یکشنبه (به وقت ایران) اعلام کرد که رزمایش نظامی مشترک این کشور با ایالات متحده از روز دوشنبه آغاز می‌شود.
 
به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» این رزمایش که به دلیل شرایط ویژه همه‌گیری «کووید۱۹» در مقیاس محدودتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود، به مدت ۹ روز به‌طول می‌انجامد.
 
از سوی دیگر، ملاحظات مربوط به حساسیت کره شمالی نسبت به رزمایش‌های مشترک سئول-واشنگتن و همچنین تلاش‌های وزارتخانه اتحاد کره جنوبی برای از سرگیری مذاکرات درون کره‌ای، باعث شد که دو کشور تصمیم به محدود کردن این رزمایش بگیرند.
 
در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آمده است: «کره جنوبی و آمریکا تصمیم گرفتند بعد از بررسی ملاحظات مربوط به وضعیت کرونا، لزوم حفظ آمادگی رزمی و همچنین روند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره و مذاکرات صلح، رزمایش ترکیبی بهار را از هشتم مارس به مدت ۹ روز برگزار کنند».
 
به نوشته یونهاپ، این بیانیه توضیح داد که رزمایش مذکور به شکل شبیه‌سازی رایانه‌ای مرکز فرماندهی و بدون تمرینات در فضای باز مانند سناریوهای رزمی که در سال‌های قبل انجام می‌شد، برگزار می‌شود و تعداد نیروهای دخیل نیز به دلیل شرایط کرونا، به حداقل رسیده است.
 
علی‌رغم تلاش ناکام دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای مذاکره با پیونگ یانگ و سه دیدار وی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، تنش‌ها در روابط دو کشور  همچنان ادامه دارد.
 
آمریکا طی دهه‌های اخیر ضمن استقرار نیروهای نظامی خود در کره جنوبی و مناطق همجوار کره شمالی، همواره علیه برنامه اتمی این کشور موضع‌گیری کرده و خواستار برچیدن این برنامه شده است اما پیونگ‌یانگ این برنامه را ضامن امنیت و بقای خود می‌داند.
 
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی پیشتر گفته بود علی‌رغم رزمایش‌های نظامی معمول کره شمالی از ماه دسامبر ۲۰۲۰ - که انتظار می‌رود تا ماه مارس طول بکشد - تحرکات نظامی غیرمعمول مشاهده نشده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها