تزریق "کووپارس" به ۲ نفر؛ امروز

آغاز تست انسانی دومین واکسن ایرانی کرونا

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از آغاز تست انسانی واکسن تزریقی - استنشاقی "کووپارس" از امروز خبر داد و جزییات آن را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۰۵۶۴۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علی اسحاقی، درباره جزئیات مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن «کوو پارس»، گفت: به طور کلی قرار است ۱۳۳ نفر در فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن و واکسن نما دریافت کنند که ۱۳ نفر پیش‌قراول هستند. از ۱۳ نفر فرد پیش قراول امروز ۱۰ اسفندماه در روز اول کارآزمایی بالینی دو نفر واکسن یا واکسن‌نما دریافت می‌کنند.
 
وی افزود: ۱۳ نفر ابتدایی قرار است طی هشت روز تزریق واکسن را تجربه کنند. امروز دو نفر و سپس معمولا یک روز در میان تزریق واکسن را تا اتمام ۱۳ نفر خواهیم داشت. سپس ۱۲۰ نفر دیگر وارد مطالعه می‌شوند و پس از ۲۳ روز باید تزریق واکسن فاز یک به اتمام برسد.
 
وی  تاکید کرد: کسانی که امروز ( روز صفر) واکسن دریافت می‌کنند، ۲۱ روز بعد دوز دوم ( عضلانی) و ۵۱ روز بعد دوز سوم واکسن که استنشاقی است را دریافت می‌کنند.
 
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره این دو نفری که امروز واکسن دریافت می کنند، تصریح کرد: این دو نفر از طریق ثبت‌نام در سایت داوطلبان کارآزمایی بالینی انتخاب شدند و روز گذشته تست‌های مختلفی از جمله تست PCR دادند و امروز برای کارآزمایی بالینی واکسن آمده‌اند. این افراد یک شب تحت نظر ما هستند و سپس می‌توانند به منزل خود بروند.
 
وی در خاتمه تاکید کرد: کسانی که امروز واکسن دریافت می‌کنند هیچ‌ نسبتی با مسئول خاصی ندارند. حتی همکاران ما هم تمایل به داوطلب شدن داشتند اما در این مطالعه حضور ندارند تا تضاد منافع شکل نگیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها