در حالی که شمار فوت شدگان کرونایی از مرز دو میلیون و 537 هزار نفر گذشته است آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۰۵۶۳۷

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است.

*بر اساس آخرین آمار و ارقام نرخ ابتلا به کرونا در کشور هند پایین آمده است. در عین حال دولت هند در نظر دارد تا ماه آگوست 2021 بیش از 300 میلیون نفر را در این کشور واکسینه کند.

*یک واکسن دیگر در ایالات متحده آمریکا به تایید نهایی رسید. این واکسن ساخت شرکت جانسون و جانسون است. واکسن شرکت جانسون فقط در یک دوز تزریق می شود و توزیع آن از فردا دوشنبه آغاز خواهد شد.

*واکسیناسیون سراسری علیه کووید19 در کشور تایلند آغاز شد.

*در بریتانیا تا امروز 20 میلیون نفر علیه کرونا واکسینه شده اند.

*شهر اوکلند در نیوزلند به مدت هفت روز در قرنطینه کامل قرار گرفت.

*دامنه اعتراضات ضد قرنطینه ای به کشور  تایلند هم کشیده شد. بر اساس آخرین اخبار این اعتراضات در دوبلین پایتخت این کشور به صحنه زد و خورد شدید بین پلیس و معترضان تبدیل شد و در این میان چند نفری هم دستگیر شدند.

*آلمان و فرانسه پس از تحقیقات فراوان در نهایت مجوز تزریق واکسن آسترازنکا را به افراد بالای 65 سال هم دادند.

*یک اپیدمیولوژیست استرالیایی می گوید انتقال ویروس از سطوح به انسان پراهمیت نیست و به ندرت اتفاق می افتد اما با این حال به عنوان یکی از راه های انتقال کرونا در نظر گرفته می شود. این اپیدمیولوژیست مهم ترین راه انتقال ویروس را ذرات معلق آلوده در هوا می داند که از طریق تنفس به افراد دیگر منتقل می شود.

*محققان و دانشمندان همچنان توصیه می کنند حتی بعد از تزریق واکسن کرونا باید ماسک زده شود. بر اساس گزارش گاردین ممکن است فردی که واکسن زده باشد تنها ناقل کرونا باشد نه مبتلا به آن. پیش از این توصیه های فراوانی شده بود مبنی بر اینکه افراد حتی در صورت تزریق واکسن ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را هم رعایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها