معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

بیش از ۲۰۰ شهر دارای تنش آبی خواهیم داشت

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای تابستان ۱۴۰۰ هنوز تعداد شهرهای دارای تنش آبی مشخص نشده و باید دید تا پایان سال میزان بارندگی ها چقدر خواهد شد اما قطعا تعداد شهر ها و روستاهای دارای تنش آبی افزایش می یابد و پیش بینی می شود که این عدد به بیش از ۲۰۰ برسد.
کد خبر: ۱۳۰۵۴۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، حمیدرضا کشفی در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه اقداماتی که طی چند سال گذشته انجام شده تعداد شهرهای دارای تنش آبی را از ۵۴۷ در تابستان سال جاری به ۱۷۰ شهر رساندیم، اظهار کرد: بدین معنا که تعداد شهرهای دارای آب پایدار که در سال ۱۳۹۴ تنها ۵۷۱ شهر بود اکنون به ۹۸۷ شهر رسیده است.

وی افزود: تابستان سال ۱۳۹۹ با اقدامات گسترده ای که انجام شد شهرهای دارای تنش آبی ۱۷۰ شهر شد اما به دلیل عدم بارش باران و برف و بدین خاطر که امسال تا کنون کمتر از ۵۰ درصد باران را ذخیره کرده ایم، تعداد شهرهای دارای تنش آبی افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ شهر دارای تنش داشته باشیم.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب با اشاره به وضعیت شهرهای دارای تنش آبی در تابستان سال ۱۳۹۹، گفت: از ۱۷۰ شهر دارای تنش آبی در تابستان سال جاری معادل ۹۵ شهر در وضعیت زرد، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۲ شهر در وضعیت قرمز بودند.

به گفته کشفی، شهرهایی که وضعیت قرمز دارند یعنی بیش از ۲۰ درصد آب مورد نیاز کمبود در آن مناطق وجود دارد، در وضعیت نارنجی ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به آب مورد نیاز کمبود دارند و به کمتر از ۱۰ درصد کمبود نسبت به نیاز نیز وضعیت زرد گفته می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها