نمایندگی ایران در سازمان ملل:

تحریم‌ها باید طی ۳ ماه آینده برداشته شوند

یک مسئول دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل به شبکه «الجزیره» گفت که تهران خواستار برداشته شدن تحریم‌ها توسط آمریکا طی ۳ ماه آینده است و بعد از آن ایران نیز به تعهداتش عمل می‌کند.
کد خبر: ۱۳۰۵۳۴۱

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، نمایندگی ایران در سازمان ملل بامداد پنجشنبه برای آمریکا جهت برداشتن تمام تحریم‌ها علیه تهران، جدول زمانی تعریف کرد.

یک مسئول دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل طی مصاحبه با شبکه «الجزیره» اظهار داشت: «هیچ نیازی نیست که برای بازگشت واشنگتن به تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای، مذاکره کنیم».

این مسئول ایرانی، که نامش اعلام نشد، به الجزیره گفت: «گام‌هایی که ایران بعد از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای برداشت، تنش‌زایی نیست».

به نوشته وبگاه این شبکه، وی همچنین افزود: «می‌خواهیم که تحریم‌ها طی ۳ ماه آینده برداشته شوند و اگر این اتفاق بیافتد، ایران هم مطابق تعهداتش عمل خواهد کرد».

بر اساس این گزارش، این مسئول دفتر نمایندگانی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: «واشنگتن باید پیش از بازگشت به گروه ۵+۱، تحریم‌های ایران را بردارد».

جزئیات بیشتری از این مصاحبه یا نام و سمت این مقام ایرانی هنوز منتشر نشده است.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد.

تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل نکردند. جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی در ۵ گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل برجام را کاهش داد.

ایران اخیراً از روز پنج اسفندماه اعلام کرد اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف می‌کند. اقدام ایران در راستای اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ایران است که شریکان ایران در برجام را به لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام ملزم می‌کند.

شامگاه چهارشنبه بود که «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با ادعای اینکه صبر واشنگتن برای تصمیم‌گیری ایران جهت مذاکره نامحدود نیست، گفت مسائل مربوط به برجام جزو چالش‌های فوری دولت این کشور محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها