رییس مرکز و پایگاه تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران تشریح کرد

احتمال تشدید پیک چهارم کرونا با ویروس جهش یافته/ آغاز پیک جدید در خوزستان

اخبار کرونا در چند خط ؛

گردش ادامه دار ویروس کرونا در میان خفاش های آسیایی

آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۰۴۴۳۸

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

*واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا در کشور کلمبیا آغاز شد.

*گوریل هایی که در باغ وحش سن دیه گوی آمریکا به کرونا مبتلا شده بودند کاملا خوب شدند. پس از این اتفاق بر روی این موضوع که احتمال انتقال ویروس بین دیگر جانوران و انسان هم وجود دارد یا خیر آغاز شده است.

*در بریتانیا افرادی که مبتلا به آسم هستند در صف اولویت دریافت واکسن قرار ندارند چرا که ریسک خطر مرگ ناشی از کرونا برای آنها کم تلقی شده است. این اتفاق باعث اعتراض شدید انجمن بیماران مبتلا به آسم در این کشور شده است.

*در 24 ساعت اخیر 11 هزار و 312 نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

*در آمریکا در شبانه روز اخیر 85 هزار و 748 نفر مبتلا به این بیماری شدند و 3 هزار و 40 نفر دیگر نیز جان باختند.

*در یک کنفرانس خبری این هفته ، سازمان بهداشت جهانی اظهارات شگفت انگیزی کرد: ویروس کرونا ممکن است روی بسته های غذایی منجمد منتقل شود.

 

پیتر بن مبارک محقق امور تغذیه که تیم سازمان بهداشت جهانی را برای ردگیری بیماری همه گیر ویروس کرونا در چین همراهی کرد  می گوید: ما می دانیم که ویروس می تواند در محیط های سرد و یخ زده زنده بماند اما واقعاً هنوز نمی فهمیم که آیا ویروس می تواند به انسان منتقل شود.

*اینستاگرام روز چهارشنبه حساب رسمی رابرت اف کندی جونیور ، فعال سیاسی و فعال برجسته ضد واکسن را به دلیل اطلاعات نادرست مربوط به ویروس کرونا مسدود کرد. در رابطه با این اتفاق در بیانیه ای که از سوی فیسبوک منتشر شده آمد: ما این حساب رسمی را به دلیل به اشتراک گذاردن ادعاهای نادرست در مورد ویروس کرونا یا واکسن ها حذف کردیم.

*دانشمندان می گویند ویروس های کرونا ممکن است در خفاش ها در بسیاری از مناطق آسیا در گردش باشد.آنها ویروسی را کشف کرده اند که با ویروس عامل کووید19 در خفاش های پناهگاه حیات وحش در شرق تایلند مطابقت دارد. این دانشمندان پیش بینی می کنند که ویروس های کرونا ممکن است در خفاش ها در بسیاری از کشورها و مناطق آسیایی وجود داشته باشد.

محققان در گزارشی که در Nature Communications منتشر شده گفتند که این منطقه شامل ژاپن ، چین و تایلند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها